رئیس رسانه ملی تاکید کرد:

توجه به جایگاه دیپلماسی رسانه‌ای

رئیس سازمان صدا و سیما در همایش سراسری رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با تشریح جایگاه ایران در دنیای امروز نقش رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های تصویری را در شرایط نوین جهانی بی‌بدیل خواند و بر توجه بیش از پیش سفرا به دیپلماسی رسانه‌ای تاکید کرد.
کد خبر: ۳۱۵۶۶۱

به گزارش مهر، عزت‌الله ضرغامی در همایش سراسری نمایندگان ایران در خارج از کشور دیپلماسی عمومی را مکمل یا مقاوم کننده دیپلماسی رسمی دانست و گفت: آماده سازی شرایط برای اعمال سیاست‌های دیپلماسی رسمی با تأثیرگذاری در افکار عمومی امکان پذیر است و رسانه‌ها این نقش را در جهان امروز ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به گزارش توماس فینگل رییس شورای اطلاعات آمریکا با مو ضوع روند تحولات جهانی در سال 2025 گفت: آمریکایی‌ها به خوبی از آینده رو به افول نظام سلطه در مناسبات جهانی پیش رو اطلاع دارند.

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: تحولات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در سطح جهانی و عدم مو فقیت آمریکا در عراق افغانستان و منطقه خاور میانه و کاهش قدرت آنان در آمریکای لاتین وتعامل با روسیه، چین، اتحادیه اروپا و سایر قدرت‌ها نشان دهنده روند افول آمریکاست که در آینده این روند با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

ضرغامی با تشریح محورهای تعامل موثر بین نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با رسانه ملی بر ضرورت ارتقای این همکاری‌ها تا کید کرد.

وزیر امورخارجه نیز در این همایش با اشاره به حضور فعال رسانه ملی در عرصه های مختلف تولیدی و خبری از آمادگی وزارت خارجه برای همکاری همه جانبه با صدا و سیما خبر داد و گفت: وزارت خارجه در حوزه‌های مختلف آماده است با صدا و سیما در تولید برنامه‌های رسانه ای همکاری کند.

متکی با بی بدیل خواندن نقش رسانه در موفقیت دیپلماسی به همکاران خود در کشور های مختلف توصیه کرد از شرایط مطلوب ایجاد شده بین صداوسیما و وزارت امور خارجه استفاده کنند  و از ابزار تاثیر گذار رسانه در پیشبرد اهداف دیپلماتیک غافل نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها