جوان قاتلی که به اختلالات روانی دچار بود، در جلسه دادگاه شروع به فحاشی کرد و قاضی را مجبور کرد ختم جلسه را اعلام کند.
کد خبر: ۳۱۵۵۴۰

به گزارش فارس، روز 13 فروردین 85، مرد جوانی با حضور در دادسرای جنایی مدعی شد که برادرش به نام احمد از روز قبل ناپدید شده است و تاکنون به منزل برنگشته است.

تحقیقات برای یافتن اثری از احمد آغاز شد تا اینکه مدتی بعد جسد وی در کنار یک انبار مخروبه در خیرآباد ورامین در حالی پیدا شد که قاتل یا قاتلان ضمن اینکه ضربات متعدد به سر او زده بودند و دهانش را هم پر از خاک کرده بودند.

هفت ماه از تحقیقات برای شناسایی عاملان این قتل گذشته بود که مردی با مراجعه به پلیس‌ مدعی شد که جوانی به نام حمیدرضا مدعی شده است چند ماه قبل‌ احمد را به قتل رسانده است.

در همین زمان‌، برادر مقتول هم حمیدرضا دستگیر کرد و به کلانتری محل تحویل داد که حمیدرضا نیز به قتل اعتراف کرد.

حمیدرضا که به ادعای پدرش دچار اختلالات روانی است‌ در جلسات بازپرسی مدعی شد که در حال عبور از کنار انبار ، مقتول به او پیشنهاد داده است با هم مواد مخدر مصرف کنند که او هم از این پیشنهاد ناراحت شده و او را با ضربات آجر به قتل رسانده است.

حمیدرضا مدعی شد که مقتول قبل از اینکه فوت کند‌ به او خندیده است و او هم به همین دلیل دهان او را با ماسه پر کرده است.

بعد از انجام تحقیقات لازم، ارتکاب قتل از سوی حمیدرضا به اثبات رسید و پرونده او به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

جلسه رسیدگی به این پرونده، چهارشنبه گذشته در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی حسن تردست برگزار شد ولی به پایان نرسید.

موضوع از این قرار بود که دقایقی از آغاز جلسه گذشته بود که‌ متهم در جایگاه قرار گرفت و بعد از تفهیم اتهام، شروع به فحاشی و ناسزاگویی به اعضای دادگاه‌ و همچنین دیگر حاضران در جلسه کرد.

در نظریه پزشکی قانونی‌ اختلال روانی متهم تایید شده است ولی این نظریه، بی‌اختیار بودن وی در ارتکاب قتل را تأیید نکرده است.

وقتی قاضی تردست نتوانست متهم را آرام کند لذا ختم جلسه را اعلام کرد و دستور داد ضمن بستری کردن متهم در یک بیمارستان روانی تحقیقات پزشکی بیشتری از وی انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها