سرنوشت تایلندی‌ها، امشب در دست تیم قطبی است

بازی زیبا و جوانمردانه در دستور کار تیم ایران

گروه ورزش: سرنوشت تیم ملی فوتبال تایلند با سرمربی نام آشنایش (برایان رابسون انگلیسی) در دست ملی‌پوشان فوتبال کشورمان است تا در روزی که دغدغه خاطری از بابت شکست و پیروزی تیم ملی نداریم، چشم‌انتظار یک بازی زیبا از تیم قطبی باشیم. تیم ملی فوتبال که از پیش حضورش را در مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا در قطر قطعی کرده؛ در شرایطی از ساعت 30/19 امروز و همزمان با بازی تیم‌های اردن و سنگاپور در امان، تایلند را در ورزشگاه آزادی ملاقات می‌کند که حریف برای صعود به جام ملت‌ها روی امتیازهای این دیدار حساب ویژه‌ای گشوده است.
کد خبر: ۳۱۵۵۰۱

تایلند که نمی‌خواهد رقابت بر سر دومی گروه را به سنگاپور یا اردن واگذار کند، حتی یک امتیاز این بازی نیز برایش حیاتی است و چشم امید دارد تا با اندیشه‌های برایان رابسون، هافبک اسبق منچستر یونایتد و تیم ملی انگلیس به این مهم نائل آید؛ کاری که برای چشم‌بادامی‌ها بسیار سخت و مشکل به نظر می‌رسد. دلیل نیز مشخص است، تیم ملی در آسودگی خاطر تنها به زیبا بازی کردن و کسب پیروزی با زدن گل‌های بالا فکر می‌کند تا از یک‌سو دل هواداران فوتبال ملی را شاد کند و از سوی دیگر نشان دهد که فاصله‌ای محسوس با تیم‌هایی چون تایلند دارد. علی کریمی نیز که وزنه روحیه‌بخشی برای اعضای تیم ملی و طرفداران تیم ملی به شمار می‌آید، در این بازی حضور دارد تا با حرکات فانتزی و محوری خود در میانه زمین، تغذیه‌کننده‌ای مناسب در مرکز میدان تیم ملی به همراه جواد نکونام باشد.

هرچند تیم ملی تمرین زیادی برای دیدار با تایلند نداشته و تنها یک جلسه تمرین گروهی را با حضور تمامی بازیکنان دعوت شده پشت سر گذاشته است، اما یقینا تایلند با انگیزه و آماده نیز در مقابل استعداد فنی و تکنیکی تیم ایران، نمی‌تواند عرض‌اندام چندانی داشته باشد؛ تایلندی‌ها که با پشت سر گذاشتن اردویی 5 روزه در دوحه به تهران آمده‌اند، بسیار امیدوارند تا حداقل از آوردگاه امروز صاحب یک امتیاز شوند و بختشان را برای صعود زنده نگه دارند.

رابسون: باید ایران را ببریم

دیروز برایان رابسون، سرمربی تیم ملی فوتبال تایلند با اشاره به این‌که تیم ایران را کاملا می‌شناسد، گفت: ما باید ایران را شکست دهیم و توجهی به بازی اردن سنگاپور در امان نداریم و از همه بازیکنان خواسته‌ام فقط روی بازی با ایران تمرکز کنند.

در طرف مقابل افشین قطبی نیز که به هیچ‌وجه نمی‌خواهد، امتیازی را در این بازی از دست بدهد، با اشاره به انگیزه بالای بازیکنان تیم ملی برای دیدار با تایلند گفت: به دنبال ارائه فوتبالی جوانمردانه و کسب 3 امتیاز هستیم و سرنوشت تایلند یا تیم صعودکننده گروه برایمان مهم نیست.

وی با بیان این‌که با اضافه شدن نکونام و شجاعی با تمام توان به مصاف تایلند می‌رویم، خاطرنشان کرد: ما 6 بازی در روز‌های فیفا تا جام ملت‌ها پیش‌رو داریم که دیدار با تایلند یکی از آنهاست. این روزها برای من خیلی مهم است و سعی می‌کنم در بازی‌های تیم ملی بهترین نفرات را دعوت کرده و پله‌پله خود را برای حضور موفق در جام ملت‌ها آماده کنیم.

در حال حاضرایران در گروه پنج با 10 امتیاز به مرحله نهایی جام ملت‌ها صعود کرده و تایلند با 6 امتیاز در جای دوم است. سنگاپور هم 6 امتیاز دارد اما به دلیل نتیجه بدتر در بازی رودررو، در جای سوم است. اردن هم با 5 امتیاز در جای چهارم قرار دارد.

کریمی: می‌خواهیم افتخارآفرین باشیم

علی کریمی، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران که دیروز همراه قطبی در کنفرانس خبری پیش از بازی با تایلند شرکت کرده بود، گفت: حالا که به تیم ملی برگشته‌ام تلاش می‌کنم همراه سایر دوستان در جام ملت‌های آسیا برای ایران افتخارآفرین باشیم.

وی درباره بازگشتش به تیم ملی اظهار کرد: با خداحافظی خود می‌خواستم فضا را برای جوان‌ها باز کنم تا تیم ملی روح تازه‌ای پیدا کند؛ اما پس از مدتی افشین قطبی با من صحبت کرد و خواست در تیم ملی بازی کنم. به هر حال تصمیم گرفتم دوباره به تیم این مردم خدمت کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها