گروه رسانه - رضا استادی: «رسانه مدام باید در مسیر پویایی حرکت کند. برنامه پایین‌تر از خط قرمز جذاب نیست و بالاتر از خطر قرمز هم نه به صلاح است و نه خواست ماست و به همین دلیل برنامه‌های موفق، آثاری هستند که سازندگان آن با شناخت دقیق مرزهای اخلاقی و حساس جامعه، اقدام به برنامه‌سازی می‌کنند.» مهدی فرجی، مدیر شبکه یک سیما 70 روز پس از پذیرش مسوولیت این شبکه، با حضور در نشستی خبری، ضمن بیان این مطلب به تشریح برنامه‌های نوروزی شبکه یک سیما پرداخت و سپس به سوال‌های بی‌شمار خبرنگاران نیز در جمع و به طور اختصاصی پاسخ داد.
کد خبر: ۳۱۵۴۷۱

به گزارش خبرنگار ما، فرجی در این نشست با بیان این‌که «یکی از حوزه‌های مورد علاقه و نیاز مخاطبان تلویزیون، مباحث اجتماعی است»، از تغییرات در برنامه‌های این شبکه در سال 89 خبر داد و گفت: شبکه یک سیما از خرداد سال 1389 هر شب ساعت یازده، برنامه‌ای با محتوای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را به تهیه‌کنندگی محمدرضا شهیدی‌فرد پخش خواهد کرد. بخش‌های مختلف این برنامه توسط مجریان و کارشناسان گوناگون اداره خواهد شد. برنامه این شب‌ها نیز از سال آینده به سمت گفتگوهای چالشی درخصوص موضوع‌های دینی خواهد رفت.

وی افزود: سریال‌ها نیز در صورتی که جنس آنها برای پخش سه شب در هفته مناسب باشد، به این شیوه پخش می‌شوند و این شکل پخش منتفی نشده است. ضمنا سال 1388 سال اتمام برنامه‌های کودک و نوجوان در شبکه یک سیما است و همزمان با حرکت شبکه دو به سمت شبکه‌ای تخصصی برای کودکان، شبکه یک سیما نیز برنامه‌های ویژه‌ای را برای مخاطبان خود تدارک خواهد دید و به قشرهایی همچون سالمندان و بانوان توجه ویژه‌تری خواهد کرد. درخصوص توجه به خرده فرهنگ‌ها نیز اقدام‌های بیشتری انجام خواهد شد و ما در برنامه‌های صبحگاهی و ظهرگاهی خود به شهرهای مختلف ایران بیشتر خواهیم پرداخت و مستندهای بیشتری از ایران پخش خواهیم کرد. اینها توضیحاتی بود که فرجی روز گذشته درخصوص برخی تغییرات در برنامه‌های سال آینده شبکه یک عنوان کرد.

برنامه‌های نوروزی

فرجی در ادامه با بیان این مطلب که «شبکه یک سیما برای ایام نوروز روزهای شادی را تدارک دیده»، گفت: پخش برنامه‌های نوروزی شبکه یک سیما از 25 اسفند ماه آغاز و تا 13 نوروز ادامه می‌یابد. در تمامی برنامه‌ها نیز تلاش می‌شود ضمن توجه به عنصر شادی، پیام‌هایی با جنبه‌های ویژه اخلاقی، دینی و اسلامی به مخاطب منتقل شود.«سریال چهار دیواری» سریال نوروزی این شبکه است و قرار است در این ایام فیلم‌های سینمایی مختلفی همچون: مسابقه، رویای ناتمام، تک تیرانداز، سرباز فراری، صدای پای تردید، جشن ایرانی، سرگذشت عجیب بنجامین باتن، نقاب، دنده معکوس و... پخش شود. فیلم‌های سینمایی بین ساعت 16 تا 30/16 پخش می‌شود و زمان پخش سریال نیز ساعت 22 است. ضمن این‌که مجموعه جذاب مستند ایران هر شب ساعت 23 پخش می‌شود و 15 مستند خارجی هم با موضوع‌هایی همچون: زندگی عقاب ها، تجسس در بیابان ها، سیل بزرگ و... در قالب مجموعه‌ای با نام «شگفتی‌های طبیعت» از این شبکه پخش خواهد شد. تکرار سریال چهاردیواری نیز صبح‌ها پخش خواهد شد. ضمنا در ایام نوروز دو سریال در‌چشم باد و آشپزباشی پخش نخواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها