گروه سلامت‌: یک متخصص بیماری‌های پوست و مو با بیان این که اگزما از عوارض تماس‌های مکرر و طولانی مدت با شوینده‌ها در ایام خانه تکانی است، گفت: دستکش‌های دو لایه (لایه داخلی‌ کتان) مناسب‌ترین وسیله برای پیشگیری از عوارض پوستی شوینده‌هاست. دکتر سید مسعود داوودی در گفتگو با ایسنا، با بیان این که از ویژگی‌های ماه‌های پایانی سال، استفاده طولانی مدت و مکرر از شوینده‌ها و سفیدکننده‌هاست، اگزمای پوستی با علائم قرمزی، التهاب، خارش و پوسته‌ریزی را از عوارض تماس با این محلول‌ها برشمرد و افزود: در این ایام مراجعه به متخصصان پوست و مو برای درمان اگزمای پوستی افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۳۱۵۱۵۲

وی تماس با گرد وغبار دیوار و وسایل را عاملی برای تشدید اگزماهای پوستی عنوان کرد و یادآور شد: در نتیجه زخمی شدن پوست احتمال بروز عفونت آن افزایش می‌یابد.

این عضو هیات علمی دانشگاه با بیان این که میزان و شدت بروز عوارض بر حسب طول مدت تماس، غلظت ماده پاک‌کننده و حتی نوع پوست افراد متفاوت است، افزود: عوارض در افرادی با پوست‌های حساس‌تر بیشتر است.

دکتر داوودی از عوارض گاز کلر متصاعد شده از وایتکس (آب ژاول) را سوختگی‌های پوستی و بثورات جلدی به دلیل آکنه دانست و گفت: بهترین شیوه برای پیشگیری از عوارض پوستی ناشی از محلول‌های شوینده و پاک‌کننده، استفاده از دستکش‌های پلاستیکی دو لایه یا استفاده همزمان از دو دستکش نخی و پلاستیکی است.

وی ورود آب به داخل دستکش را (از طریق ایجاد سوراخ) عاملی برای بروز ضایعات پوستی عنوان کرد و افزود: ضرر ناشی از نفوذ رطوبت و مواد شوینده و پاک کننده به داخل دستکش آسیب دیده به مراتب بیشتر از استفاده نکردن از دستکش است. این متخصص بیماری‌های پوست و مو با بیان این که در مراحل ابتدایی می‌توان با چرب نگهداشتن پوست از بروز عوارض کاست، گفت: مواد شوینده و پاک کننده چون آب ژاول (وایتکس)، جوهر نمک و وسایلی مانند سیم ظرف شویی و برس همگی از موارد آسیب رسان به پوست دست به شمار می‌آیند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها