جابر تواضعی: چندسالی است که هنرمندان علاوه بر فعالیت در رشته‌های خودشان، در زمینه‌های دیگری هم پیشقدم می‌شوند و فعالیت می‌کنند. از بازیگر سرشناس هالیوود و همسر براد پیت که نماینده سازمان ملل در امور آوارگان است بگیر تا بازیگر سابق نقش جیمز باند راجر مور که نماینده یونیسف در امور کودکان است. می‌شود از اتفاقی که در این زمینه افتاده به عنوان یک موج مثبت نام برد. این یعنی این قشر به نقش تاثیرگذار خودشان در جامعه آگاه‌تر شده‌اند و تصمیم گرفته‌اند علاوه بر کار اصلی‌شان و فعالیت در زمینه‌های هنری و سینما از شهرت و توانایی‌شان در بقیه شاخه‌ها و رشته‌ها هم استفاده کنند؛ کاری که باعث می‌شود دامنه شهرت و خوشنامی‌شان فقط در چارچوب فعالیت‌های سینمایی محدود نشود. ضمن این‌که انگیزه بسیار زیادی را در بین بقیه افراد جامعه به وجود می‌آورد و آنها را هم به این جور کارها ترغیب می‌کند.
کد خبر: ۳۱۴۹۸۰

نمونه‌های وطنی‌اش را هم داریم؛ مهتاب کرامتی چند سالی است که به عنوان نماینده یونیسف در ایران و مخصوصا در جهت مبارزه با بیماری‌هایی مثل ایدز فعالیت می‌کند و فاطمه معتمدآریا هم در این وادی قدم‌هایی برداشته. البته آنها قبل از این‌که بخواهند از همکاران خارجی خودشان الگو بگیرند، تختی را دارند که در زمان زلزله‌های بوئین‌زهرا همه توان و آبرویش را برای کمک به آسیب‌زدگان به کار برد.

نمونه اخیر این حرکت‌های انساندوستانه «جکی چان» بازیگر رزمی‌کار برای کمک به یک بیمار سرطانی است که کلی مورد توجه رسانه‌های گروهی چین و هنگ‌کنگ قرار گرفته و در کشورهای آسیایی هم بازتاب وسیعی داشته است.

او در یک بیانیه رسمی که آن را در رسانه‌های گروهی منتشر کرده، از مردم چین و هنگ‌کنگ خواسته تا به یاری دختر فقیر 8 ساله‌ای بیایند که از بیماری سرطان رنج می‌برد: «بتازگی خبرهایی درباره دختری هشت ساله در یک خانواده فقیر شنیدم که به سرطان مبتلاست. او نیازمند یک جراحی مهم و گران‌قیمت است و خانواده‌اش پولی برای پرداخت عمل جراحی وی ندارند. به همین دلیل تصمیم گرفتم وارد عمل شوم. حالا به صورت رسمی و عمومی از همه کسانی که می‌توانند به این دختر کوچولو کمک کنند، دعوت به همکاری کنم. من رسما از هوادارانم و بقیه مردم عادی برای این دختر تقاضای کمک می‌کنم. لطفا به او کمک کنید.»دعوت جکی چان به این دختر سرطانی هشت ساله که اسمش ناتالی ناکاتانی است هم رسانه‌های گروهی را به این دختر و خانواده‌اش جلب کرده و هم با استقبال وسیع سازمان‌های پزشکی و فعالان مقابله با سرطان روبه‌رو شده. حتی اتفاقاتی که تا این جای کار افتاده و بازتاب خیلی خوب این کارش باعث شده آنها از بقیه چهره‌های سرشانس دعوت کنند تا برای مبارزه با بیماری‌های سخت همکاری نزدیک‌تری با دنیای پزشکی داشته باشند. تا جایی که بعضی روزنامه‌ها پیشنهاد کرده‌اند از زندگی جکی چان و این کار خوب و انساندوستانه‌اش یک فیلم سینمایی ساخته بشود. اگر این پیشنهاد محقق بشود، بزودی این بازیگر رزمی کار را در یک نقش ملودرام و پرسوز و گداز خواهیم دید.

او همین تازگی‌ها از بازی در بچه‌کاراته که نسخه بازسازی شده فیلم موفق نوجوانانه دهه هشتاد است فارغ شده و فیلم دیگرش، تاسیس یک جمهوری با فروشی 60 میلیون دلاری، پرفروش‌ترین فیلم چینی سینماهای چین شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها