گروه سلامت : مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در ساخت ظروف تفلون از کادمیوم استفاده می‌شود که مصرف غذا در این ظروف احتمال سرطان، کوتاهی قد، ضایعات پوستی و کم‌خونی را برای همه افراد بویژه کودکان افزایش می‌دهد. علی کشاورز در گفتگو با فارس، افزود: ظروف تفلون از ماده‌ای به نام پلی‌تترافلوئوراتیلن (PTFE) ساخته شده است که این ماده در واقع نوعی پوشش نچسب و عایق الکتریسیته است. وی گفت: ظروف تفلون هم مقاومت حرارتی بالایی دارد و هم مقاومت شیمیایی خوبی در مقابل اسیدها و بازها دارد. تفلون‌ در مقایسه با پوشش‌های نچسب دیگر، از بالاترین ضریب نچسبی برخوردار است.
کد خبر: ۳۱۴۹۱۹

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در تهیه ظروف تفلون از کادمیوم استفاده می‌شود که از فلزات سنگین است و در ظروفی که استاندارد نباشند، میزان این فلز بیشتر است.

کشاورز گفت: مصرف غذا در ظروف تفلون مخصوصا ظروفی که مجددا تفلون کاری شده باشد، باعث می‌شود کادمیوم به مرور وارد غذا ‌شود و احتمال سرطان، کوتاهی قد و ضایعات پوستی را افزایش دهد.

وی افزود: همچنین کادمیوم در ساخت هموگلوبین دخالت می‌کند و باعث کم‌خونی می‌شود. از آنجا که احتمال ورود کادمیوم به بدن از طریق ظروف تفلونی که هنگام پخت‌و‌پز آسیب دیده‌اند (کشیدن قاشق یا شستن غلط)، بیشتر است، بنابراین تاکید می‌شود از ظروفی که تفلون آنها کاملا سالم است، استفاده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها