بر اساس گزارش وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ، برداشت دولت از حساب ذخیره ارزی در هفت ماهه اول امسال به 9 میلیارد دلار رسید.
کد خبر: ۳۱۴۸۲۱

به گزارش مهر ، گزارش مالی دولت که به تائید وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران رسیده است ، نشان می دهد: دولت در هفت ماهه اول امسال بیش از 90 هزار میلیار ریال (معادل 9 میلیارد دلار در صورت محاسبه هر دلار 1000 تومان) از موجودی حساب ذخیره ارزی برداشت کرده است.

از این رقم، حدود 75 هزار و 304 میلیارد ریال برای اجرای طرحهای عمرانی تخصیص یافته است. دولت براساس قانون بودجه سالجاری مجاز شده است تا بیش از 133 هزار و 117 میلیارد ریال از منابع حساب ذخیره ارزی برای اجرای طرحهای عمرانی و سایر مسایل برداشت کند.

براساس این گزارش ، موجودی حساب درآمد عمومی کشور در پایان مهرماه امسال حدود 55 هزار و 437 میلیارد ریال گزارش شده است.

درآمد دولت

گزارش مالی دولت می افزاید: درآمدهای دولت در هفت ماهه امسال به 237 هزار و 387 میلیارد ریال رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 21 درصد افزایش نشان می دهد.

از کل درآمدهای دولت در هفت ماهه اول امسال، حدود 153 هزار و 44 میلیارد ریال به درآمدهای مالیاتی دولت مربوط می شود، درآمد مالیاتی دولت در هفت ماهه اول سال 87 معادل 140 هزار و 906 میلیارد ریال و در هفت ماهه اول سال 86 معادل 112 هزار و 947 میلیارد ریال بوده است.

همچنین منابع حاصل از نفت و فرآورده های نفتی در هفت ماهه اول امسال به حدود 116 هزار و 593 میلیارد ریال رسیده، ضمن اینکه درآمد دولت از محل منابع حاصل از صادرات فرآورده های نفتی و میعانات گازی بیش از 6 هزار و 460 میلیارد ریال بوده است.

این در حالی است که دولت در هفت ماهه اول سالهای 86 و 87 هیچ درآمد واریزی به خزانه از محل منابع حاصل از صادرات فرآورده های نفتی و میعانات گازی نداشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها