گروه فرهنگ و هنر: بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر امروز در حالی به دومین روز برپایی‌اش قدم می‌گذارد که در اولین روز جشنواره 25 برنامه در 11 تالار شهر تهران برگزار شد. از بین گروه‌ها و نوازندگانی که در نخستین روز جشنواره به اجرای برنامه پرداختند می‌توان به گروه پاپ «ارکیده» (ویژه بانوان)، ارکستر سمفونیک تهران، و خوان مارتین نوازنده گیتار فلامنکو از اسپانیا اشاره کرد.
کد خبر: ۳۱۴۷۰۹

برنامه‌های دومین روز جشنواره موسیقی فجر، امروز با اجرای گروه حنانه به سرپرستی سهیلا پورگرامی (ساعت 30/16 در تالار وحدت) آغاز می‌شود.

تالار وحدت ساعت 21 و 30 دقیقه امروز میزبان اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبایی است. اگرچه هنوز مشخص نیست که این ارکستر چه آثاری را قرار است بنوازد، اما در تماس خبرنگار جام‌جم با محمد سریر مشخص شد که اجرای پوئم‌سمفونی آب این آهنگساز یکی از بخش‌های برنامه امشب ارکستر سمفونیک تهران است.

قطعه هفت پیکر مصطفی کمال‌پور تراب به همراه یک قطعه از حسن ریاحی و یک اثر کلاسیک غربی دیگر بخش‌های این برنامه را تشکیل می‌دهند.

سالن رودکی نیز امروز از ساعت 30/18 میزبان دوئت وتریو ویلن‌ و پیانو به سرپرستی پانیذ فریوسفی است.

3 برنامه دیگر این تالار در روز دوم جشنواره به اجرای گروه سالار زمانیان و گروه کرانجمن موسیقی کرمان و گروه کر آپوره مشهد اختصاص دارد.

مرکز همایش‌های برج میلاد نیز امروز در 2 نوبت 30/18 و 30/21 میزبان اجرای حمید عسگری خواننده پاپ است. عسگری یکی از خواننده‌های جوان و پرمخاطب این نوع موسیقی است و پیش‌بینی می‌شود اجرای او با استقبال مخاطبان مواجه شود.

سالن‌های سوره و اندیشه حوزه‌ هنری نیز امروز میزبان برنامه‌های مختلفی هستند.

در سالن سوره گروه‌های سنتی فرهنگسرای بهمن، دلکش اهواز، امید نو و صنوبر به اجرای برنامه می‌پردازند.

گروه موسیقی چکاوک به سرپرستی رضا شایسته و خوانندگی مصطفی نیکو هم ساعت 30/18 در سالن اندیشه برنامه اجرا می‌کنند.

مصطفی نیکو خواننده این گروه در گفتگو با خبرنگار ما گفت که برنامه گروه چکاوک در دو بخش اجرا می‌شود؛ بخش اول در دستگاه همایون است و بخش دوم در دستگاه شور.

بخش اول برنامه با مقدمه‌ای آغاز می‌شود که به گفته این خواننده، ساخته زنده‌یاد فرامرز پایوراست، تصنیف رهگذر، ساخته فرشید حسن‌زاده، تکنوازی دوتار به نوازندگی امید امیری، تصنیف رویا ساخته فرشید حسن‌زاده، ساز و آواز و تصنیف تکدرخت ساخته استاد ملک از دیگر قسمت‌های این بخش است.

نیکو گفت: بخش دوم به یاد استاد ملک است و در آن مقدمه گریه لیلی، تصنیف ترانه من، ساز و آواز و تصنیف دل دیونه اجرا می‌شود.

در همین تالار و از ساعت 30/21 نورمحمد درپور، صمد حبیبی و حسن مالکی به اجرای برنامه می‌پردازند. نورمحمد درپور یکی از پیشکسوتان موسیقی جنوب خراسان است که دیدن اجرایش حال و هوای خاص خود را دارد.

اجرای درپور که یکی از راویان اصلی موسیقی جنوب خراسان است، در بخش ذکر و ذاکرین صورت می‌گیرد که میزبان نوازندگان و خوانندگان پیشکسوت موسیقی نواحی ایران است.

از دیگر اجراهای این روز می‌توان به اجرای گروه برایا، تیوا، جولان، درنا، راوی و گروه محمد شریف غزل از افغانستان اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها