وزیر اطلاعات گفت:هیچ دستگاه اطلاعاتی در دنیا با جمهوری اسلامی ایران در دستگیری عبدالمالک ریگی همراهی نداشته است.
کد خبر: ۳۱۴۵۱۰

به گزارش ایرنا، حیدر مصلحی امروز یکشنبه در حاشیه دومین روز همایش همبستگی ملی و اسلامی برای آینده فلسطین در جمع خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده که ریگی توسط پاکستان تحویل ایران شده است ارائه داد.

مصلحی گفت:این موضوع کذب محض است و به هیچ وجه چنین نبوده است؛ توضیحاتی که از طریق تلویزیون درخصوص نحوه دستگیری عبدالمالک ریگی ارائه شد، درست است نه مباحث دیگری که ممکن است مطرح شود.

وزیر اطلاعات گفت: قطعا آمریکا دست‌بردار این مجموعه نیست و برایش جانشین تعیین می‌کند اما به حول و قوه الهی طومارشان جمع خواهد شد.

وزیر اطلاعات خطاب به خبرنگاران گفت:بهتر است این گروهک را ریگی خطاب نکنید. ریگی یک فامیل است و جایگاه خاصی دارد. یک شرور گروه خاصی راه‌اندازی کرده و بهتر است آن را گروهک عبدالمالک خطاب کنید.

خبرنگاری به وزیر اطلاعات گفت:در خصوص انتفاضه سوم اینترنتی و آمادگی وزارت اطلاعات برای همکاری با گروه‌های مبارز فلسطینی توضیح دهید. مصلحی در پاسخ اظهار داشت: ما باید در جوامع بشری موضوعی را که امام(ره) به عنوان بسیج مستضعفین بشری نام برده است را در چارچوب عدالتخواهی و استکبارستیزی شکل دهیم.

به گفته وی، می‌توان در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی را جهت بیان جنایت صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها برای ملت‌های دنیا شکل داد.

وزیر اطلاعات گفت: همچنین از طریق این شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی می‌توان حمایت‌هایی که کشورهای مختلف از صهیونیست‌ها می‌کنند و جنایت‌هایی که آنها مرتکب شده‌اند را افشا کرد.

مصلحی با شاره به اینکه می‌توان مجموعه‌های عدالتخواه را در این شبکه‌ها ایجاد کرد، گفت: با ایجاد این شبکه‌ها می‌توان فضایی به وجود آورد که دولتمردان کشورهای استکباری سر خضوع در مقابل عدالتخواهی و ظلمی که به فلسطینی‌ها می‌شود پایین بیاورند.

وی تاکید کرد: با ایجاد این انتفاضه سوم اینترنتی می‌توان حرکت جهانی علیه صهیونیست‌ها و استکبار به راه انداخت.

خبرنگاری پرسید؛اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه اعضای گروهک عبدالمالک برای خود جانشین انتخاب کرده و اکنون نیز شروع به تهدید کرده‌اند. نظر جمهوری اسلامی ایران در این خصوص چیست؟

مصلحی گفت: نظر جمهوری اسلامی ایران مشخص است و آن نیز مخالفت با تروریسم است. آن هم تروریستی که برای داخل کشور تربیت می‌شود.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد؛قطعا به حول قوه الهی و با تسلط اطلاعاتی، این گروهک رو به نابودی و هلاکت است و ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد موفقیت‌های بزرگ‌تر در این راستا خواهیم بود.

خبرنگاری پرسید؛خبرها حاکی از این است که نمایندگان و شما خواستار قطع رابطه با انگلیس هستید اما وزارت خارجه معتقد به کاهش روابط با این کشور است، آیا اختلاف نظری در این خصوص وجود دارد؟

مصلحی با بیان اینکه هیچ اختلاف نظری وجود ندارد، گفت: دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست‌ها، سیاست واحدی را دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: ایران تکلیف خود را در مقابل کشورهایی که منافع این ملت و جمهوری اسلامی ایران را در معرض تهدید قرار می‌دهند، می‌داند.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص ارزیابی رویکرد صهیونیست‌ها اظهار داشت: صهیونیست‌ها اکنون در یک انزوای بین‌المللی سنگین قرار دارند.

مصلحی یادآور شد؛حرکت صهیونیست‌ها برای این است که می‌خواهند خود را از این انزوا خارج کنند اما امروز جامعه بشری می‌تواند با آنها مقابله کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها