فینال جام اتحادیه انگلستان

چهل و پنجمین قهرمانی در انتظار فرگوسن

تا ساعاتی دیگر سرآلکس فرگوسن، خود را برای فتح جامی دیگر با شیاطین سرخ آماده می‌کند؛ چرا که آنها این بار باید در فینال جام اتحادیه انگلستان به میدان بروند.
کد خبر: ۳۱۴۴۹۷

مرد سرد و گرم چشیده فوتبال جزیره که از سال 1986 روی نیمکت مربیگری منچستریونایتد نشسته است، در این 22 سالی که از عمر حضور او در اولدترافورد می‌گذرد، 27 جام قهرمانی در انگلیس و 7 جام معتبر اروپایی را در دستان خود لمس کرده و حالا فقط یک 90 دقیقه دیگر تا فتح سی و چهارمین جام قهرمانی همراه با قرمزها فاصله دارد.

در کارنامه فرگوسن 11 قهرمانی با تیم‌های میرن و آبردین اسکاتلند هم دیده می‌شود تا به این ترتیب او خود را در آستانه چهل و پنجمین قهرمانی عمر ورزشی‌اش به عنوان سرمربی ببیند.

حریف امروز منچستریونایتد تیم آستون‌ویلاست؛ تیمی که به لحاظ افتخارات به هیچ عنوان توان برابری با منچستریونایتد را ندارد، اما حداقل در همین جام اتحادیه پرافتخارتر از حریف صاحب نام خود عمل کرده است.

مردان «ویلاپارک» تاکنون 5 بار در جام اتحادیه قهرمان شده‌اند، اما چیزی که شاگردان مارتین اونیل را برای پیروزی بر منچستریونایتد در بازی امروز حریص‌ می‌کند، این است که آنها طی 14 سال اخیر طعم قهرمانی در هیچ جامی را نچشیده‌اند.

آخرین قهرمانی آستون‌ویلا به سال 1996 برمی‌گردد که آنها در فینال همین جام اتحادیه با 3 گل لیدزیونایتد را شکست دادند. در مقابل در کلکسیون افتخارات منچستریونایتد کمتر سالی پیدا می‌شود که جامی در آن نباشد. شاگردان سرآلکس فرگوسن همین چند ماه پیش لیگ برتر انگلستان را برای یازدهمین بار فتح کردند و در رقابت‌های فصل گذشته جام اتحادیه نیز با نتیجه 4 بر یک تاتنهام را در فینال شکست دادند تا برای سومین بار در این جام معتبر و قدیمی فوتبال جزیره به عنوان قهرمانی رسیده باشند.

آخرین مصاف منچستریونایتد و آستون‌ویلا به بازی برگشت آنها در رقابت‌های این فصل لیگ برتر برمی‌گردد که 2 تیم در ویلاپارک به تساوی یک - یک رسیدند البته آستون‌ویلا که همیشه حریفی سرسخت برای منچستریونایتد بوده، در بازی رفت همین فصل در ورزشگاه اولدترافورد و در حضور 75 هزار تماشاگر منچستری، با یک گل میزبان خود را شکست داد تا به‌واسطه همان نتیجه در بازی امروز هم به شکست منچستریونایتد و قهرمانی در جام اتحادیه امیدوار باشد. فینال امروز منچستریونایتد و آستون‌ویلا از ساعت 18:30 به وقت تهران در ورزشگاه بزرگ ویمبلی لندن برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها