نجات زمین از آلودگی‌های سوختی

سلولی که جهان را نجات می‌دهد

شرکت Bloom Energy با معرفی فناوری جدید خود که می تواند واکنش های شیمیایی را به منظور تولید انرژی ذخیره کند قدم اول را در مسیر متحول ساختن منابع سوختی جهان برای نجات زمین از آلودگی های سوختی برداشت.
کد خبر: ۳۱۴۰۹۴

سلول های انرژی زای این شرکت کاملا مسطح و از جنس سرامیک سخت به شکل مربع بوده و از پودرهایی شن مانند ساخته شده اند. این شن ها نیز با استفاده از جوهرهایی ویژه رنگ آمیزی شده و بخش آند را به رنگ سبز و بخش کاتد را به رنگ سیاه به وجود آورده اند. هر یک از این سلول های سوختی توانایی تولید 25 وات انرژی را دارند که برای روشن کردن یک لامپ ساده کافی خواهد بود.

اصلی ترین تولید این شرکت «سرور انرژی Bloom» نام دارد؛ ژنراتوری که بر اساس فناوری سلول های سوختی هوشمند این شرکت ساخته شده است. این سلول های سوختی برای تولید انرژی بیشتر از انرژی تولید شده توسط سوخت های فسیلی نیازمند واکنش های شیمیایی هستند و از این رو نسبت به منابع سنتی و کنونی انرژی بسیار پاکتر ، قابل دسترس تر و قابل استفاده تر خواهند بود.

فناوری سلول های سوختی برای ده ها سال در دست توسعه و تکمیل قرار داشته است و به ویژه تمرکز اصلی بر روی ایجاد واکنش های شیمیایی با استفاده از هیدروژن بوده است. با این حال فناوری سلولهای سوختی Bloom اساسا متفاوت بوده و گوی سبقت را از بسیاری از سوخت های قابل احیا یا سنتی ربوده است.

این فناوری به گونه ای در برنامه های مریخی آژانس فضایی آمریکا نیز ریشه دارد زیرا بنیانگذار این شرکت در گذشته مسئولیت تولید فناوری را برای کمک به ایجاد حیات پایدار در سیاره مریخ را به عهده داشته است. وظیفه وی استفاده از انرژی خورشیدی و آب برای تولید هوا برای تنفس و سوخت برای حمل و نقل بوده است.

با این حال ابداعاتی که در این راستا انجام گرفت می تواند هوا و هر نوع سوختی را به برق تبدیل کند، از گازهای طبیعی تا انواع مختلفی از گازهای زیستی با کمک این فناوری و طی فرایندی الکتروشیمیایی به انرژی الکتریکی تبدیل می شوند. حتی در صورتی که در این فناوری از سوختهای فسیلی استفاده شود فرایند تبدیل انرژی نسبت به دیگر نیروگاه های فسیلی 67 درصد پاک تر و سبزتر خواهد بود.

شرکت Bloom Energy طی نشست مطبوعاتی خود همچنین اعلام کرد ژنراتور ابداعی این شرکت تا کنون توانسته است در حدود 11 میلیون کیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید کند که این میزان تولید انرژی با کاهش 6 میلیون و 350 هزار و 293 کیلوگرم دی اکسید کربن همراه بوده است.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، نام مشتریان این شرکت برای استفاده از فناوری منبع انرژی جدید آن را می توان در میان اسامی شرکتهای تجاری از قبیل کوکا کولا، eBay، فدکس، گوگل و دیگر شرکت های مشهور مشاهده کرد.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها