همزمان با سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به دمشق،وزیر امور خارجه آمریکا از برنامه کشورش برای نزدیک شدن به سوریه برای آنچه به زعم خود راهی برای انزوای بیشتر ایران خواند،خبر داد.
کد خبر: ۳۱۳۸۸۸

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا و فارین پالیسی،هیلارى کلینتون روز چهارشنبه در نشست کمیته روابط خارجی کنگره مدعی شد راهبرد جدید آمریکا در زمینه دیپلماتیک سبب شده که چین به دیدگاه‌هاى ایالات متحده درباره ضرورت وضع تحریم‌هاى شدیدتر علیه ایران نزدیکتر شود.

کلینتون ابراز امیدوارى کرد شوراى امنیت سازمان ملل متحد در مدت ?? تا ?? روز آینده تحریم هاى جدید را تصویب کند.

وزیرامور خارجه آمریکا همچنین گفت:واشنگتن سوریه را تحت فشار قرار داده تا از ایران فاصله بگیرد.

وی با تکرار اتهامات بی اساس همیشگی علیه ایران و آنچه بی اعتنایی به مسئولیت بین المللی و تعهدات خواند، مدعی شد؛ایران با اقدامات تحریک کننده‌اش هیچ راهی برای جامعه جهانی جز تحمیل هزینه های زیاد بر این اقدامات باقی نگذاشته است.

این مقام آمریکایی افزود:دولت باراک اوباما فعالانه با همپیمانان خود برای آماده کردن تدابیر و فشارهای جدید برای تغییر رفتار ایران کار می کند.

وزیر امور خارجه آمریکا خبر داد؛هفته آینده به آمریکای لاتین می روم و در این سفر در گفتگو با کشورهای این منطقه؛ ایران در دستور کار من خواهد بود.

این در حالی است که نشریه اتریشی استاندارد از شکست اوباما در نزدیک شدن به آمریکای لاتین خبر داده است.

کلینتون در ادامه اظهارات خصمانه که بار دیگر دروغ بودن ادعاهای اوباما مبنی بر تغییر در سیاست‌های سلطه طلبانه و یکجانبه گرایانه آمریکا را نشان داد، افزود:ما علاوه بر آنچه از شورای امنیت بیرون خواهد آمد، آماده اعمال تحریمهای یکجانبه و چند جانبه هستیم.

وی همچنین درباره همراهی چین گفت:از آنجا که چین وابستگی بسیاری به منابع ایران دارد بحث های دولت آمریکا با چین بر خطرات ایران هسته‌ای برای یک مسابقه تسلیحاتی در منطقه و به تبع آن بی ثبات شدن کشورهای زیادی که جهان به انرژی آنها نیاز دارد، متمرکز است.

هیلاری کلینتون مدعی شد؛حتی کشورهایی که اکنون مطمئن نیستند آیا تحریمها را امضا خواهند کرد درباره مخالفتشان با آن نیز مطمئن نیستند و آنها اکنون فهمیده‌اند که چرا آمریکا رفتار ایران را تهدید تلقی می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها