فارس: وزش باد شدید به هواپیمای حامل وزیر مسکن و شهرسازی اجازه ورود به باند فرودگاه سردار جنگل رشت را نداد و وزیر ناچار شد از رشت به تهران برگردد. قرار بود ساعت 30/9 صبح پروژه 114 واحد مسکن مهر در خمام با حضور علی نیکزاد، وزیر مسکن و شهرسازی افتتاح شود، ولی این زمان تا ساعت 13 به طول انجامید و هواپیمای وزیر 2 بار در آسمان گیلان قصد نشستن در فرودگاه سردار جنگل رشت را داشت که به دلیل شدت وزش باد موفق به این‌کار نشد تا سفر وزیر نیمه‌کاره بماند. شدت وزش باد در خمام نیز به حدی بود که تمام دکوراسیون برگزاری مراسم افتتاح را به ‌هم ریخت و مردم که ساعت‌ها منتظر ورود وزیر بودند، ناچار مراسم را ترک کردند و تعدادی هم ماندند تا شاهد مراسم افتتاح مسکن مهر از سوی محمد اکبرزاده، معاون عمرانی استاندار گیلا‌ن باشند.
کد خبر: ۳۱۲۸۳۳

راه‌اندازی بزرگ‌ترین موزه‌ فضای باز جهان

ایسنا: پروژه راه‌اندازی بزرگ‌ترین موزه‌ فضای باز جهان در مصر در حال اجراست و در آینده‌ نزدیک، میزبان بازدید‌کنندگان خواهد بود. یکی از مسوولان فرهنگی مصر اعلام کرد، در آینده‌ نزدیک با به‌ پایان‌ رسیدن پروژه «خیابان ابوالهول» که از مدتی پیش آغاز شده است و مقامات مصری به آن لقب بزرگ‌ترین موزه‌ فضای باز جهان را داده‌اند، گردشگران زیادی برای دیدن این جاذبه‌ گردشگری منحصر‌ بفرد راهی مصر می‌شوند.

خیابان ابوالهول شامل مسیری 3 کیلومتری است که مجموعه معابد لکسور و کارناک را به‌هم متصل می‌کند و در دو طرف آن، حدود 1350 مجسمه با بدن شیر و سر انسان قرار دارد. طول دقیق خیابان ابوالهول 2700 متر است و در قرن 12پیش از میلاد مسیح(ع) ساخته شده، البته در سال‌های بعد تغییراتی در آن ایجاد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها