اصفهان - خبرگزاری مهر: در حالی که به سبب چند روز تعطیلی، اصفهان طی روزهای گذشته میزبان گردشگران بسیاری بود، اما بازدیدکنندگان این آثار با درهای بسته مواجه شدند، آن هم در شرایطی که علاوه بر گردشگران داخلی، شماری از گردشگران خارجی نیز حضور داشتند که به دلیل بسته بودن در بسیاری از بناهای تاریخی اصفهان، عملا فرصت را در این مدت از دست داده و شاید هرگز نتوانند دوباره برای دیدن این بناها به ایران بیابند. به دنبال چند روز تعطیلی متوالی و هوای مناسب بستری مناسب برای مسافرت مسافران و رشد صنعت توریسم در اصفهان فراهم شد، اما مسوولان میراث فرهنگی این استان به جای بهره‌گیری از این فرصت درها را بستند تا گردشگران این روزها با تعطیلی ابنیه تاریخی این استان مواجه شوند.به گفته یک گردشگر ایرانی، تعطیلی ابنیه تاریخی مذهبی در میدان امام اصفهان و دیگر اماکن شهر اصفهان برای بازدیدکنندگان بسیار ناراحت‌کننده است.
کد خبر: ۳۱۲۶۶۳

وی افزود: زمانی که گردشگران با تعطیلی ابنیه تاریخی و مذهبی واقع در میدان امام روبه‌رو می‌شوند، به سمت دیگر بناهای تاریخی اصفهان چون کلیسای وانک، آتشکده زرتشتیان و سایر بناهایی که در چنین روزهایی باز است حرکت می‌کنند، این در حالی است که باید همواره برای معرفی فرهنگ اصفهان و علاوه بر آن دین و مذهب شیعه فعالیتی دوچندان داشت.

یک گردشگر نیز گفت: درخصوص تاریخ و قدمت این مسجد تاریخی در کتب بسیار خوانده بودم و یکی از دلایل سفرم به اصفهان در راستای آشنایی با ابنیه تاریخی بود که متاسفانه امروز با درهای بسته این بناها روبه‌رو شدم و معلوم نیست کی فرصت به دست آورم تا دوباره به اصفهان بیایم.

این گردشگر با اشاره به روز رحلت پیامبر اکرم(ص)‌ و شهادت امام حسن مجتبی(ع)‌ گفت: باز بودن در ابنیه مذهبی استان برای بازدیدکنندگان منافی حرمت ائمه نیست چه‌بسا مشاهده این آثار توجه افراد را بیش از پیش به غنای هنر دینی سوق می‌دهد.

در همین حال در مورد دیگر آثار تاریخی اصفهان چون کلیسای وانک نیز مشخص شد که در این بناها به روی گردشگران باز بوده و استقبال پرشوری از این بناها شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها