رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موشکافی در لایحه بودجه سال 89 نشان می دهد که این لایحه به‌طور جدی متکی به درآمد نفت است.
کد خبر: ۳۱۲۵۸۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس، علی لاریجانی صبح امروز پنج شنبه در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از 88 پروژه عمرانی، خدماتی و ترافیکی شهرداری قم، وحدت حول ولایت را عامل اساسی برای توسعه کشور دانست و گفت: هر کسی در این موضوع رخنه ایجاد کند مزاحم است و در طریق همان کسانی که سنگ‌اندازی می‌کنند، تفسیر می‌شود.

وی با اشاره به سالروز قیام مردم تبریز اظهار داشت: ما قدردان سلحشوری و غیرتمندی آنان هستیم که حرکت ارزنده انقلاب اسلامی به وسیله همین نزدیکی فکری حادث شد و باعث تحول بنیادی در کشور و در منطقه گردید.

وی افزود: همه می‌دانیم، آذربایجان و مردم غیرتمند آن در قرون اخیر همیشه تاثیر‌گذارترین حرکت‌ها را در تاریخ ایران باعث بوده‌اند. شخصیت‌های ملی آذربایجان که در مشروطه فعال بودند و قهرمانان بزرگ و سرآمدی که حرکتهای عظیم را در مبارزه با ظلم و دیکتاتوری و رفع استبداد، مبارزه با استعمار شرق و غرب داشتند، ستون‌هایی هستند که در تاریخ ایران می‌درخشند و امروز هم سکان دار انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که هدایت امت اسلامی را برعهده دارند از همین خطه هستند که مایه افتخار است.

رییس مجلس یادآور شد: امروز ما در آستانه سالروز آغاز ولایت حضرت ولی‌الله اعظم امام زمان(عج) هستیم که این نقطه کمال مکتب اهل بیت است.

لاریجانی افزود: تصور اینکه همه انسانها در زیر سپهر ولایت این انسان کامل زندگی می‌کنند و در پناه یک ولی خدا که از نفس محمدیه برخوردار است، زیست می‌کنند، اختصاص به مکتب تشیع دارد و شروع ولایت ایشان باعث می‌شود که جامعه اسلامی همیشه مشخص باشد و هیچ دل نگرانی از مسائل نداشته باشد و احساس کند که سرنوشت‌ها با تدبیر ایشان رقم می‌خورد.

نماینده قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهر قم به خاطر وجود حرم مطهرحضرت معصومه‌(س) از یک ویژگی و مرجعیت برای مردم برخوردار است، همچنین حضور مراجع تقلید و وجود حوزه علمیه با قدمت زیاد از جمله ویژگی های خاص این شهر است، به همین دلیل رسیدگی به شهر قم اقتضائات خاصی دارد و جنبه منطقه‌ای ندارد؛ بلکه جنبه ملی دارد.

لاریجانی یادآور شد: همانگونه که مشهد به علت وجود حرم مطهر امام رضا (ع) جنبه‌ ملی و فراملی پیدا کرده است به قم نیز باید این چنین توجه داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون زحمات زیادی برای تبیین این افق فکری کشیده شده است، اظهار داشت: برای رسیدن به یک شهر دینی و اسلامی با ویژگی‌هایی که در تفکر اسلامی حتی از لحاظ اصول شهرسازی و معماری تعریف شده، گام‌های ارزشمندی برداشته شده است.

رییس مجلس با اشاره به برخی مشکلات قم از جمله آب و بیکاری گفت: تلاش‌هایی که در سطح ملی برای استان قم صورت گرفته است، برخی از این مشکلات را رفع کرده و بعضی دیگر نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در مورد حل مشکل آب قم، پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم و ان‌شاء الله سال آینده شاهد حل این مشکل خواهیم بود.

لاریجانی با اشاره به پروژ‌ه‌های عمرانی استان قم گفت: باید عادت کنیم که پروژه‌هایمان متکی به بخش دولتی نباشد، چون منابع کشور محدود است و براساس برنامه پنج‌ساله پنجم بودجه جاری کشور باید از درآمدهای نفتی منفک شود.

لاریجانی با طرح این سئوال که آیا بودجه سال 89 کل کشور که هم اکنون در مجلس در حال بررسی است، این ویژگی را دارد یا خیر؟ گفت: این چنین نیست، ممکن است ظاهرش این نباشد ولی وقتی باطن آن را می‌شکافیم می‌بینیم که به‌طور جدی متکی به درآمد نفت است.

لاریجانی تصریح کرد: تدبیری که بودجه جاری کشور را از درآمد نفتی منفک می‌کند برای آینده کشور، تدبیر بسیار درستی است. بنابراین سازوکارهای اجرایی کشور در بخش‌های مختلف هم باید به نحوی باشد که در این جهت کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان گفت: ما به صورت خیلی روشن می‌بینیم که دسایسی برای اخلال در اراده ملی برای رسیدن به توسعه و ایجاد فضای کار در کشور وجود دارد و به دنبال سنگ‌اندازی در مسیر حرکت توسعه کشور هستند.

لاریجانی گفت: غربی‌ها تاکنون حرفهایی راجع به مسائل هسته‌ای می‌زدند و اکنون می‌گویند شما یک راکتور اتمی در تهران دارید که سوخت آن را ما باید به شما بدهیم و این سوخت را از همین مسیری که ما می‌گوئیم باید تامین کنید و اورانیوم غنی شده‌ای که در اختیار دارید را به ما بدهید.

وی افزود: سئوال ما از غرب این است که چرا شما اینقدر نگران راکتور اتمی تهران هستید؟ ما خودمان می‌دانیم سوخت آن را چگونه تامین کنیم.

رییس مجلس خاطر نشان کرد: فضاحت‌آورتر همین حرفهایی است که مسئولان آمریکایی چند روز گذشته مطرح کردند که نگران وضع مجلس، دولت و رهبری در ایران هستند و این برای دولت آمریکا اسف‌آور است که دچار نوعی آشفتگی سیاسی شده است و احتمالاً رقابتهای انتخاباتی در آمریکا همچنان ادامه دارد.

لاریجانی با تاکید براینکه وحدتی که حول مفهوم ولایت در کشور وجود دارد یک عامل اساسی برای توسعه کشور است، گفت: هر کسی در آن رخنه ایجاد کند مزاحم است و در طریق همان کسانی که سنگ‌اندازی می‌کنند تفسیر می‌شود و ما امروز بیش از هر زمانی احتیاج به آرامش در کشور داریم تا بتوانیم به توسعه برسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها