باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

مشهد در سوگ اهل بیت (ع) سیاهپوش است

گروه شهرستان‌ها: حریم ملکوتی آستان قدس رضوی، میزبان عزادارانی است که در روزهای پایانی ماه صفر یعنی روزهای اندوه و ماتم اهل بیت نبی(ع)‌ اشک می‌ریزند و نهایت ارادت و معرفتشان را به حضرت رسول و خاندان مطهر پیامبر گرامی اسلام (ع)‌ ابراز می‌دارند. حضور شیفتگان و دوستداران پیامبر اسلام (ص)‌ و ارادتمندان خاندان پاک نبوی(ع)‌ در مشهد از سراسر کشور در قالب گروه‌ها و دسته‌جات مختلفی صورت می‌گیرد که برای عرض تسلیت رحلت پیامبر گرامی اسلا‌م (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا(ع)‌ به حضرت اباصالح المهدی (عج)‌ امام منتظر به این استان آسمانی مشرف می شوند.
کد خبر: ۳۱۲۳۴۶

مشهدالرضا(ع)‌این روزها سراسر اندوه و غم است. گویی از کاشی‌های فیروزه‌ای این آستان، رنگ‌های سیاه می‌تراود واز طلایی‌های آستان قدس رضوی، سیاهی ماتم و عزا تا ملکوت آسمان‌ها جاری است.

مشهدالرضا این روزها در غم رحلت فخر کائنات خاتم پیامبران حضرت محمدبن عبدالله(ص)‌ و شهادت سبط اکبر آن حضرت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع)‌ سوگوار است؛ روزهایی که به شهادت امام رضا(ع)‌ پیوند خورده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در مراسم سوگواری رحلت جانسوز حضرت محمد(ص)‌ و شهادت امام حسن(ع)‌، مداحان اهل بیت به ذکر مصیبت خاندان عصمت و طهارت پرداختند و مرثیه‌سرایی کردند.دلدادگان اهل بیت(ع)‌ در قالب هیات‌‌های عزادار در خیابان‌های منتهی به حرم رضوی به عزاداری پرداختند و این مراسم را به برپایی مجالس سوگ و ریختن اشک ماتم بر امام رئوف‌شان پیوند می‌دهند.

به شهادت تاریخ، هنگام تشییع پیکر مطرح امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع)،‌ اهالی خراسان، بدن پاک مطهر آن بزرگوار را گل‌افشان کرده و مسیر منزل آن حضرت تا مضجع شریفش را گلباران کردند.

در حالی که پیکر مطهر امام حسن(ع)‌ در شهر زادگاهش، مدینه‌النبی به گونه‌ای تشییع شد که در حضور جمعی از صحابه و تابعین و... باران تیرهای نفاق بر پیکر مطهر آن حضرت فرو ریختند تا پیکر پاک سبط اکبر نبوی در جوار جدش، رسول خدا دفن نشود!

کاروان های پیاده

در آخرین روزهای ماه صفر، صد هزار زائر پیاده از سراسر کشور راهی مشهدالرضا شده‌ است.

روابط عمومی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده حضرت رضا (ع) گزارش داد: این زائران به مناسبت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) سفر خود را از 43 شهر کشور آغاز کرده و از مسیرهای مختلف به خراسان و مشهد رسیدند . تاکنون بیش از 30 ایستگاه صلواتی و پذیرایی جاده‌ای برای این زائران پیاده حرم مطهر رضوی تدارک شده است.

همچنین ستاد حوادث غیرمترقبه خراسان رضوی با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی در باره کاهش دما در این استان تا 10 درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد: 102 پایگاه امداد زمستانی در مناطق مختلف خراسان رضوی آماده شده است تا به زائرانی که در روزهای آینده به هر علت در راه بمانند و نیاز به اسکان و کمک داشته باشند، خدمت رسانی کند.

قوانین ترافیکی

فرمانده پلیس راه خراسان رضوی از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های منتهی به مشهد ازجمعه گذشته تا پایان ماه صفر خبر داد.

در این ایام ترافیک سنگینی در همه ورودی‌های شهر مشهد دیده می‌شود و به علت سفر حداقل دهها هزار زائر پیاده به مشهد، در جاده قدیم نیشابور مشهد و امام تقی مشهد تردد وسایل نقلیه سنگین تا پایان ماه صفر ممنوع اعلام شده است.

همچنین از صبح دیروز به علت بارش خفیف برف در جاده‌های خراسان رضوی، جاده‌ها لغزنده بوده و همراه داشتن زنجیر چرخ برای خودروها الزامی شده است.

سرهنگ جعفر محمد نژاد ، فرمانده پلیس‌راه مازندران نیز با اشاره به گستردگی حجم ترافیک در محورهای مواصلاتی و کناره‌ای استان، تردد وسایط نقلیه در محورهای ورودی به مازندران را در روز جاری کند اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود برگشت مسافران و گاها زائران امام هشتم که از مازندران به پایتخت و سایر مقاصد کشور عزیمت می‌کنند از بعدازظهر یکشنبه بار ترافیکی سنگینی را بر منطقه تحمیل کند.

وی با اشاره به بارش برف و باران در نقاط مختلف استان وضعیت جاده‌ای نقاط کوهستانی مازندران را لغزنده اعلام کرد و از افرادی که قصد بازگشت به شهر خود را دارند خواست حتما با زنجیر چرخ در مبادی هراز، فیروزکوه و کندوان تردد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها