گروه سیاسی: دبیر ستاد حقوق بشر ایران در دیدار با کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: حقوق بشر یک پروژه تمام‌شدنی نیست بلکه فرآیندی مستمر است که وجوه مختلف آن بر حسب مقتضیات بومی و ویژگی‌های فرهنگی، دینی و تاریخی هر کشور شکوفا می‌شود. به گزارش ایرنا، محمدجواد لاریجانی و هیات همراه که به منظور ارائه گزارش جمهوری اسلامی ایران در قالب ساز و کار «بررسی دوره‌ای جهانی» شورای حقوق بشر در ژنو به سر می‌برد، در دیدار با پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل مواضع اصولی، مبانی اسلامی و انسانی جمهوری اسلامی در عرصه حقوق بشر و کرامت انسانی را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۱۲۲۹۵

وی افزود: امروز در آغاز چهارمین دهه از عمر انقلاب اسلامی ما شاهد به ثمر نشستن و نهادینه شدن بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب یعنی مردمسالاری دینی هستیم.

وی با اشاره به ایجاد مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهد در تهران، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت ادامه و تقویت همکاری‌های فنی با این دفتر خبر داد.

خانم «پیلای» نیز با قدردانی از نقش و مشارکت موثر جمهوری اسلامی ایران در مباحث و تحولات بین‌المللی حقوق بشری و تاکید بر ضرورت پایبندی کشورها به تعهدات برخاسته از معاهدات حقوق بشری و اهمیت حق آزادی بیان، به تشریح وظایف نظارتی دفتر کمیسر عالی پرداخت.

پیلای با اشاره به پذیرش اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیون حقوق کودک از سوی ایران، خواستار بازنگری درباره صدور و اجرای برخی احکام قضایی در این خصوص شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها