رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر:

کراک فقط برای ایران تولید می‌شود

سرتیپ حمیدرضا حسین آبادی گفت: در ملاقات با پلیس کشورهای همسایه هیچ گونه کراک در آنجا مشاهده نکردیم بطوری‌که کراک با هدایت کشورهای غربی در افغانستان تولید و در کشور ما مصرف می‌شود.
کد خبر: ۳۱۲۱۵۵
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: هرویین فشرده و مخرب "کراک" و انواع افزودنی خطرناک که به آن اضافه می کنند که با خلوص 95 درصد به ایران وارد می شود، در هیچ کشوری مصرف ندارد و فقط برای ایران تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه اروپا خود تولید کننده پیش سازهای مواد شیمیایی مخدر است گفت: سالانه 13 هزار تن پیش ساز اسید انیدریک و هیدروکلراید اسید به افغانستان ترانزیت می شود در حالی که اگر این پیش سازها به افغانستان نرود آنها نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

حسین آبادی افزود: این پیش سازها کالای استراتژیک است که فقط در اروپا تولید می‌شود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: الگوی مصرف مواد مخدر از کم خطر به پرخطر تغییر کرده و کشفیات 80 درصد هرویین پلیس به کراک تبدیل شده است.

حسین آبادی گفت: به نظر می رسد کشورهای غربی با حضور در افغانستان به نوعی در کشت و قاچاق مواد مخدر دخالت مستقیم دارند.

وی با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های کشورهای غربی در افغانستان توسط مافیای مواد مخدر تامین می‌شود، افزود: گردش مالی 12 هزار تن تریاک و یک‌هزار تن هرویین یک مبلغ کلان است.

این مقام انتظامی اظهار داشت:‌ به گفته مقامات سازمان ملل هر کیلو هرویین در افغانستان 2 هزار 180 دلار و در لندن 80 هزار دلار است (76 میلیون تومان سود یک کیلو هرویین) و این ارزش افزوده سبب می‌شود که کشورهای غربی نتوانند از مبلغ هنگفت سود قاچاق این مواد چشم پوشی کنند.

حسین آبادی خاطرنشان کرد: آمار سازمان ملل حاکیست که قیمت امسال تریاک سر مزرعه 48 دلار و خشک 68 دلار است در حالی‌که سه سال پیش تریاک در مزرعه 150 دلار قیمت داشت که این موضوع قابل تامل است.

وی مصرف کراک را راهی بدون بازگشت اعلام کرد و گفت: کسانی که به این مواد اعتیاد دارند قطعا عمر بسیار کوتاهی خواهند داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها