قائم مقام سازمان صداوسیما:

حرکت‌روبه‌رشد استان‌هانویدبخش است

قائم مقام سازمان صدا و سیما با مثبت ارزیابی کردن آثار مراکز استان ها گفت: مراکز استان ها کیفی سازی و تربیت هنرمندان بومی را فراموش نکرده و این مهم را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
کد خبر: ۳۱۲۱۳۶
به گزارش ایرنا، «علی دارابی» افزود: تولیدات مراکز استان ها روند رو به رشدی دارد و می توان گفت امید بخش است. هر سال بر تعداد آثاری که از مراکز استان ها از شبکه های سراسری روی آنتن می رود، افزوده می شود و این نشان دهنده کیفیت آثار مراکز استان ها است که به استانداردهای برنامه سازی نزدیک شده اند.

وی ادامه داد: حتی آثار مراکز استان ها قابل رقابت با تولیدات سراسری است. البته مراکز استان ها باید توجه کنند تا ظرفیت های خود را حفظ کرده و روند رو به رشدی داشته باشند چرا که تولیدات استانی تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی را باید طی کنند. شبکه های استانی امروز روی ماهواره قرار دارند بنابراین ارتقای کیفی نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

قائم مقام سازمان صدا و سیما خاطر نشان ساخت: برای ارتقای تولیدات استانی باید کیفی سازی مورد توجه قرار بگیرد و در اولویت برنامه های مدیران و برنامه سازان باشد. توجه به امر پژوهش نباید فراموش شود، چون تولیداتی که مبتنی بر تحقیقات باشد، مسلماً به نتایج مطلوبی می رسند.

دارابی یادآور شد: باید بازتعریف شبکه های استانی بنا به ماموریت و اقتضائاتی که دارند از دیگر برنامه های مراکز استان ها باشد. با توجه به اینکه ما در جنگ نرم قرار داریم بنابراین بازتعریف شبکه ها متناسب با ماموریت ها نباید فراموش شود. همچنین توانایی های هر استان باید مورد توجه قرار بگیرد و بر آن اساس برنامه ریزی انجام شود.

وی یکی دیگر از اولویت های استان ها را تربیت هنرمندان بومی برشمرد و گفت: تهیه آثار فاخر در استان ها به این معنی نیست که از هنرمندان تهرانی استفاده شود، بلکه باید از توانایی های هنرمندان بومی بهره برد.

قائم مقام سازمان صدا و سیما یکی دیگر از وظایف مراکز استان ها را حفظ مخاطبان فعلی و جذب مخاطب جدید ذکر کرد و افزود: نظام تشویق یکی از کارهای جدی در امر کیفی سازی است همچنین چابک سازی باید مورد توجه قرار بگیرد. امیدوارم تولیدات استانی به جایگاه بالایی برسند تا بتوانیم به اهداف خود برسیم. ما تمدن فرهنگی غنی داریم که می توانیم با زبان هنر آن را به تصویر بکشیم و توانمندی های ایران را نشان دهیم.

وی در پاسخ به این سئوال که همه مراکز استان ها به یک اندازه تجهیزات فنی ندارند، در ارزیابی آثار مراکز استان ها چگونه به این مسئله توجه می کنید، تصریح کرد: از محل اعتبارات مجلس شورای اسلامی 150 میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فرسوده سازمان صدا و سیما اختصاص یافت که ما به همه استان ها امکانات خوبی به لحاظ فنی داده ایم، حتی در بازدید مدیران از شبکه دنا مشخص شد تجهیزات فنی این استان از شبکه تهران که شبکه پایتخت است، بیشتر است.

قائم مقام سازمان صدا و سیما ادامه داد: توجه به آثار مراکز استان ها همیشه مورد تاکید ضرغامی است. من به مدت سه سال در معاونت امور مجلس و استان های صدا و سیما مشغول بودم و در این مدت سعی کردیم کیفیت را در اولویت های خود قرار دهیم تا شاهد آثار مناسبی باشیم. یکی از محورهای دولت نهم و دهم هم توجه به استان ها بود و تجهیزات خوبی در اختیارشان قرار گرفته است.

دارابی خاطرنشان ساخت: هم اکنون هم استان های محروم تولیدات مناسبی ارائه کردند که قابل رقابت با استان های بزرگ است. جشنواره مراکز استان ها محل رقابت خوبی برای مراکز استان ها است. علاوه بر آن هنرمندانی که در جشنواره رتبه بیاورند مورد تشویق های مادی و معنوی قرار می گیرند.

وی در پایان اشاره کرد: 12 اثر از ایران به مرحله فینال جشنواره ABU راه یافت که دو اثر برگزیده شدند. این دو اثر از استان خراسان شمالی و زنجان بود و این نشان دهنده رشد کیفی آثار مراکز استان ها است. امروز نگاه جدی به آثار مراکز استان ها داریم و این تولیدات در ساعت طلایی از شبکه های سراسری پخش می شود. همچنین موسیقی های محلی به دفعات از شبکه های مختلف پخش می شود. ما فرهنگ غنی در مراکز استان ها داریم و باید از طریق تولیدات استانی آنها را نشان دهیم.

هفدمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها از چهارم تا ششم اسفند ماه امسال در بندرعباس برگزار می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها