روح الله قهرمانی از اختصاص 60 میلیارد ریال کمک بلاعوض دولت برای خرید چای خشک از کارخانجات چای شمال به سازمان تعاون روستای خبر داد.
کد خبر: ۳۱۲۱۱۹

به گزارش مهر در رشت، استاندار گیلان عصر یکشنبه در جلسه ستاد راهبردی چای افزود: با توجه به نیاز جامعه به چای کیفی، ساماندهی صنعت چای از جمله اقدامات بسیار مهمی است که در سالهای اخیر توجه ویژه ای به آن شده است.

وی همچنین از آمادگی همه جانبه دولت و دولتمردان برای ارتقای جایگاه چای ایرانی خبر داد و اظهار داشت: با همدلی و همراهی که مسئولان در زمینه تحول در این صنعت دارند، شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر صنعت چای خواهیم بود.

قهرمانی در ادامه تصریح کرد: جوانسازی باغات چای با توجه به قدمت زیاد آنها به منظور افزایش کمی و کیفی تولید برگ سبز امری ضروریست که برای جبران عقب ماندگی گذشته باید با جدیت و سرعت بیشتری این کار صورت گیرد.

وی اظهار داشت: چای ایرانی سالمترین و بهداشتی ترین چاییست که رنگ، طعم، خالص و صد درصد طبیعی آن دلیلی بر تمایز با سایر چای های خارجی به شمار می آید.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به گسترش فرهنگ مصرف چای ایرانی در کشور اظهار داشت: باتوجه به استفاده مواد شیمیایی و مصرف انواع اسانسهای غیرطبیعی در چای های خارجی که موجب تهدید سلامت افراد می شود، باید شرایطی مهیا شود تا همه  ایرانیان از چای طبیعی ایرانی مصرف کنند.

وی به سازمان چای کشور مأموریت داد تا با پیگیری مبلغ مورد نیاز برای خرید برگ سبز چای از سوی معاونت نظارت راهبردی و وزارت جهاد کشاورزی، مشکلی برای خرید برگ سبز چای در سال آینده به وجود نیاید.

قهرمانی کیفی بودن برگ سبز چای را امری ضروری دانست و افزود: اصلاح باغات چای یکی از ضروری ترین اقداماتی است که چایکاران باید نسبت به این امر از اهتمام لازم برخوردار باشند و بااستفاده از وام بهزراعی باغات چای به اصلاح بوته ها و تولید برگ سبز کیفی اقدام کنند.

وی در ادامه اختصاص وام بهزراعی باغات چای به چایکاران را از جمله اقدامات مهم در برای کیفی کردن باغات چای دانست و افزود: از جمله اقدامات مهمی که در بحث ساماندهی چای صورت پذیرفته است اختصاص 150 میلیارد ریال وام بهزراعی با کارمزد چهار درصد به باغات چای است که این وام براساس معرفی ادارات چای شهرستانهای چای خیز توسط بانک عامل به چایکاران پرداخت می شود.

استاندار گیلان در خصوص مبلغ پرداخت وام بهزراعی به چایکاران اظهار داشت: میزان وام پرداختی به چایکاران برای هرس کمر بر هفت میلیون ریال، کف بر 18 میلیون ریال و برای تغذیه و نگهداری سه میلیون ریال است.

وی یادآور شد: کشاورزان برای دریافت این وام می توانند به تعاونی چایکاران یا شورای محل مراجعه و در لیستی که از سوی شورا یا تعاونی چایکاران به ادرات چای مربوط تحویل داده می شود پس از بازدید کارشناسان چای از باغات و تکمیل پرونده چایکاران برای دریافت وام به بانک معرفی خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها