نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر در مناسبات ایران و انگلیس و همچنین طرح کاهش سطح روابط با این کشور گفت: تفاوتی میان امریکا و انگلیس در دشمنی با ایران حس نمی کنیم.
کد خبر: ۳۱۲۱۰۱

محمدرضا باهنر در گفتگو با مهر ، با بیان این مطلب در پاسخ به سئوالی مبنی بر تصمیم کمیسیون امنیت ملی مبنی بر کاهش سطح روابط با انگلیس و نامه سفیر انگلیس درایران به رئیس کمیسیون امنیت ملی در این رابطه ، افزود: مجلس به جد پیگیر بحث کاهش سطح روابط با کشور بریتانیا بوده و در این زمینه رایزنی های فشرده ای را نیز با وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی داشته است.

وی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران به طور مستمر مواضع غیر دیپلماتیک انگلیس را رصد می کند ، گفت: مسئولان این کشور باید با ادبیات غیر حقوقی و مداخله جویانه خود منتظر کاهش روابط با ایران باشند و بدانند که این امر مستقیما ناشی از رفتار های غیر مسئولانه آنها است.

نائب رئیس مجلس با اشاره به سوابق مداخلات این کشور در ایران گفت: مردم به خوبی با سوابق سوء این کشور در ایران آشنا بوده و در طول تارخ از دوره قاجار تا زمان شاه معدوم و علی الخصوص در 30 سال گذشته این مواضع ادامه داشته است ولی بالاخره تحمل ملت ایران نیز حدی دارد و مجلس برای این امر تصمیم جدی اتخاذ خواهد کرد.

باهنر با اشاره به مواضع لندن در زمینه پرونده هسته ای ایران گفت: مسئولان کشور انگلیس با تحلیل‌های ساده انگارانه فکر می کنند با این گونه مواضع می توانند مردم و مسئولان کشورمان را تحت فشار قرار دهند و از همین روست که دشمنی آنها برای ما محرز شده است.

وی تاکید کرد: انگلیس باید ادبیات خود را با ایران اصلاح کرده و با احترام متقابل روابط خود را تنظیم کند و اگر پای خود را فراتر از این بگذارد ما نیز تصمیم مقتضی را اتخاذ می کنیم.

هفته گذشته ، سایمون گس سفیر انگلیس در تهران در نامه‌ای سرگشاده به علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بااشاره به درخواست نمایندگان برای کاهش روابط دوکشور آورده است «چنین اقدامی تاسف آور خواهد بود و این اقدام به نفع هیچ یک از طرفین نخواهد بود».

سفیر انگلیس در این نامه اتهامات وارده به کشورش مبنی بر دخالت در امور داخلی ایران را رد کرده و خواستار گفتگو با وی دراین رابطه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها