کد خبر: ۳۱۱۶۹۱

در اینجاست که پیدا کردن فرصتی مناسب در طول روز برای صحبت کردن و ابراز همدردی و علاقه که منجر به تقویت پایه‌های زندگی می‌شود بسیار کارساز است.

اصولا زندگی‌های موفق بیانگر این واقعیت هستند که آنها مهارت‌های حل مشکلات زندگی را بخوبی می‌دانند. و بالطبع در تربیت فرزندان سالم‌تر موفق‌ترند روان‌شناسان چندین راه برای تقویت روابط زناشویی پیشنهاد می‌کنند که عبارتند از:

1 - همیشه سعی کنید برخورد مناسبی با همسرتان داشته باشید محبت و عطوفت خود را از همسرتان دریغ نکنید اگر خیلی سرتان شلوغ است و زیاد درگیر کار هستید حداقل به هنگام سلام و خداحافظی این ابراز علاقه را بخوبی نشان دهید.

2 - فکر نکنید که باید منتظر بمانید تا بچه‌ها بخوابند آن وقت با همسرتان در مورد مسائل مختلف صحبت کنید می‌توانید بعد از رسیدن به منزل، پس از مدتی سر و کله زدن با بچه‌ها، در مورد کارها و سایر مسایل زندگی‌تان با همسرتان گفتگو کنید. این را به فرزندانتان یاد بدهید که باید به پدر و مادر هم اجازه بدهند تا آنها درباره مسائل زندگی بطور خصوصی با هم گفتگو کنند. برای این کار می‌توانید فرزندانتان را تشویق به خواندن کتاب کنید یا به آنها اجازه دهید که یک فیلم تماشا کنند یا با اسباب‌بازی‌هایشان بازی کنند آن وقت به راحتی می‌توانید با همسرتان به گفتگو بپردازید.

3 - بد نیست گاهی اوقات بدون فرزندانتان برای صرف شام به رستوران بروید اگر به لحاظ مالی مشکلی وجود دارد حداقل برای خوردن یک قهوه یا گشت زدن در فروشگاه‌ها، کتاب‌فروشی‌ها و یا هر جایی که دوست دارید وقتتان را با هم بگذرانید. همچنین می‌توانید در منزل بمانید و فرزندانتان را به منزل پدر و مادرتان بفرستید. آن وقت یک شام خوب بپزید، چند شمع روشن کنید و از یک شب رویایی لذت ببرید.

4 - زمانی که از کار منزل فارغ شدید به جای این که به مطالعه بپردازید بد نیست با همسرتان در مورد کتابی خاص گفتگو کنید، یا با همدیگر به آهنگ‌های دلخواهتان گوش دهید، یا با هم شطرنج بازی کنید و حتی می‌توانید در کنار شومینه در مورد آرزوهایتان صحبت کنید

5 - از حال یکدیگر خبر داشته باشید و این کار را یک عادت همیشگی برای خود قرار دهید. توجه داشته باشید که اوضاع و احوال همسرتان چگونه است اگر او جلسه مهمی داشت پس از اتمام کارش با او تماس بگیرید. اگر همسرتان در خانه است با یک تلفن از اوضاع و احوال همسرتان و بچه‌ها باخبر شوید. حتی‌ می‌توانید برای او پیام بگذارید مطمئن باشید حتی یک پیام نیز می‌تواند برای همسرتان اتفاق خوشایند باشد.

6 - به جای دیدن نقاط منفی همسرتان، روی نقاط مثبت او تمرکز کنید. آنها را لیست کنید و در زمان مناسب به خاطر وجود این نقاط مثبت از او قدردانی کنید. اگر در مقابل فرزندانتان از همسرتان قدردانی می‌کنید مطمئن باشید که فرزندانتان هم یاد می‌گیرند در آینده چنین رفتاری داشته باشند.

فراموش نکنید روابط گرم خانوادگی از احترام گذاشتن به یکدیگر نشات می‌گیرد و با این رفتار می‌توانید نقش یک پدر و مار خوب را برای کودکتان بازی کنید.

7 - انتخاب ورزش یا پیاده‌روی با یکدیگر هم روش مناسبی برای با یکدیگر بودن است.

8 - سعی کنید که زندگی زناشویی خود را جوان نگهدارید و گاهی اوقات وانمود کنید که با هم نامزد هستید. حتی می‌توانید جلوی فرزندانتان دست یکدیگر را بگیرید و به مکان‌هایی که در زمان نامزدی به آنجا می‌رفتید بروید و در آنجا دیداری تازه کنید.

9 - اگر می‌توانید در فرصت‌هایی نظیر سالگرد ازدواج، نامزدی و یا تولد به مسافرت بروید و در این مسافرت از آرزوهایتان برای یکدیگر صحبت کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها