وزیر بهداشت اعلام کرد:

یک پزشک به ازای هر 860 ایرانی

وزیر بهداشت و درمان گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به ازای هر سه هزار و پانصد نفر جمعیت، یک پزشک داشتیم در حالی که امروز در ازای هر 860 نفر جمعیت یک پزشک داریم.
کد خبر: ۳۱۱۵۷۲

به گزارش مهر، دکتر مرضیه وحید دستجردی با اعلام این خبر گفت: وزارت بهداشت دارای خانواده 340 هزار نفری است و کارهای بزرگی که امروز در نظام سلامت کشور انجام می‌شود، نتیجه زحمات این خانواده بزرگ در اقصی نقاط کشور است و ما باید در هر مکانی که قرار داریم آنچه را که شایسته این خانواده ارزشمند و تاثیرگذار است، انجام دهیم.

وی به تشریح دستاوردهای حوزه سلامت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: توسعه شاخص‌های سلامت در جامعه در مقایسه با سالهای پیش از انقلاب باعث افزایش امید به زندگی و میانگین عمر از 51 سال به 72 سال در بین افراد جامعه شده است.

دستجردی، توسعه و افزایش تعداد تخت های بیمارستانی از 12 هزار تخت به 120 هزار تخت و همچنین وجود 18 هزار خانه بهداشت را از دیگر دستاوردهای حوزه سلامت برشمرد و افزود: اقدامات انجام شده در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پرتو وحدت کلمه، ولایت حضرت امام راحل و حضور مردم در صحنه انقلاب و کشور و تبعیت از مقام عظمای ولایت به عنوان یک عنصر بی‌نظیر برای ادامه حیات کشور و استقلال و آزادی صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها