رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری:

مردم نوروز امسال بیشتر مسافرت کنند

گروه جامعه - مریم یوشی‌زاده: 20 نماینده از سازمان‌های مختلف عضو ستاد تسهیلات نوروزی روز گذشته در اتاق جلسات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دور هم گرد آمدند تا در جلسه‌ای یکساعت و نیمه از برنامه‌های سازمان‌هایشان برای تسهیل سفرهای نوروزی مردم بگویند. به گزارش«جام‌جم»، حمید بقایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این نشست با اشاره به این که فعالیت در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی برای همه‌ سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، یک مانور عملیاتی است، تصریح کرد: برخی اتفاق‌ها پس از انتخابات، فشارهایی به مردم وارد کرده است که بهترین دوای این درد، نوروز و تعطیلات آن است.
کد خبر: ۳۱۱۵۴۸

به گفته او مدیریت هتل‌ها و کنترل قیمت آنها و معرفی ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف برای خدمات‌رسانی به مردم در این تعطیلات از جمله برنامه‌های جدی مسوولان ستاد تسهیلات سفرهای کشور هستند.

بقایی وعده داد از 20 اسفندماه، برنامه‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی همه دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با همکاری جدی صداوسیما آغاز شوند و این در حالی بود که برزگر، نماینده‌ صداوسیما با یادآوری حجم وسیع فعالیت‌هایش در نوروز، ضمن اعلام آمادگی رسانه ملی برای پوشش سفرهای نوروزی مردم، از معاونت اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کناره‌گیری کرد.

تلفن‌های مردمی

دو شماره تلفن 66582034 و 66582054 تنها شماره‌هایی بودند که سیدرضا موسوی، معاون گردشگری سازمان، به عنوان شماره‌های آماده‌ دریافت پیشنهادها، نیازمندی‌ها و درخواست‌های مردمی معرفی کرد.

او همچنین سامانه دریافت پیام کوتاه 09669 را برای دریافت مشکلات و شکایت‌های مردمی معرفی کرد و گفت: این شماره به تمام هتل‌ها و اماکن اقامتی و پذیرایی اعلام شده است و آنها موظف‌اند، این تلفن را در معرض دید مسافران قرار دهند تا در صورت نیاز، از آن استفاده کنند.

پیش فروش اینترنتی بلیت‌های نوروزی

در بخش دیگری از این نشست شهریار افندی‌زاده معاون وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: درروزهای نوروز، میزان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به سه برابر ظرفیتش می‌رسد.

او اعلام کرد: سازمان راهداری از یکم تا هفتم اسفندماه، پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی را به‌صورت اینترنتی و با ظرفیت مناسب اجرایی می‌کند.

افندی زاده با توضیح این که نظارت بر موضوع سفر، چگونگی آن، سلامت راننده، بهداشت و ایمنی خودروها از دیگر برنامه‌های قابل پیگیری سازمان راهداری است، گفت: ساماندهی سواری‌های ورودی پایانه‌ها، فعالیت 477 راهدار، انجام 650 گشت راهداری، پاک‌سازی مسیرها، تابلوها، بسیج 10هزار نیروی راهدار و فعالیت داوطلبانه 150 راننده در قالب طرح راهیار، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده از سوی سازمان راهداری‌اند.

به گفته او، شماره تلفن 141 و تلفن گویای 3000141 آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و درخواست‌های مردمی برای گرفتن امداد اعلام می‌گردد.

پیش بینی افزایش 15 - 10 درصدی سفر

خسرو ایرانپور، دبیر جامعه هتل‌داران ایران نیز در این جلسه از آمادگی 800 هتل در کشور برای سرویس‌دهی به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: امسال هتل‌ها به‌طور جدی گسترش الگوی مصرف را با توجه به فرهنگ ایرانیان پیگیری می‌کنند.

وی با پیش‌بینی افزایش 10 تا 15 درصدی رشد سفر در کشور در نوروز امسال مسأله نظرسنجی از مسافران را به عنوان پیشنهادی به تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مطرح و درخواست کرد این دستگاه‌ها اطلاعات دریافتی خود را در اختیار بخش‌های دیگر نیز قرار دهند.

مسافران کشتی سواری کنند

ادامه پیش فروش بلیت‌های کشتی‌های تفریحی مناطق آزاد قشم، کیش و خارک که از 26 دی آغاز شده است هم از دیگر اخبار مطرح‌شده در این نشست بود. اصغر مزدآبادی، مدیرعامل کشتیرانی والفجر اعلام کرد: امسال هفت‌هزار ماشین اجازه ورود به کیش را پیدا کرده‌اند. بنابراین کشتیرانی والفجر دو فروند کشتی رورو را با ظرفیت حمل 120 ماشین و 600 مسافر و دو کشتی کاتامارون را با ظرفیت 240 نفر از مکان‌های مختلف به سمت قشم و کیش راه‌اندازی خواهند کرد.

او با یادآوری این که در بندر آفتاب هیچگونه امکانات بهداشتی وجود ندارد و سال گذشته هم وضع به همین منوال بوده است تقاضای ارائه امکانات بهداشتی به این بندر را کرد.

در حاشیه‌

*‌ بقایی در پایان سخنرانی اش گفت: بیایید برای نوروز امسال دنبال یک شعار مناسب بگردیم.» او همچنین به معاون گردشگری پیشنهاد کرد از نماینده سازمان جهانی جهانگردی بخواهد در تعطیلات نوروز در ایران حضور یابد و از نزدیک شاهد سفرهای نوروزی مردم باشد.

*‌‌ بسته‌های اطلاع رسانی درباره برنامه‌های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در سال 89 که باید میان اعضای ستاد و خبرنگاران پخش می‌شد، کم آمد و به خبرنگاران نرسید.

*‌ نماینده وزارت راه و ترابری اعلام کرد که نباید اخبار منفی بدهیم و لزومی ندارد شمار مسافران نوروزی کشته شده جاده‌ای را در نوروز به مردم اعلام کنیم.

* ‌اعتراض‌های نماینده شهرداری به این موضوع که اعلام نکردن آمار کشته‌های جاده ای، شمار آنها را کم نمی‌کند با اخطار معاون گردشگری قطع شد. معاون گردشگری خطاب به نماینده شهرداری گفت: اجازه بدهید این بحث‌ها را در جلسه‌ای دیگر پی می‌گیریم.

* ‌در سال‌های گذشته معمولا بسته‌های اطلاع‌رسانی در اختیار خبرنگاران قرار می‌گرفت که در آنها شماره تلفن‌های نمایندگان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در هر استان که مسوولیت پاسخگویی به مسافران را عهده دار بودند اعلام می‌شد، اما امسال هیچ نماینده پاسخگویی از سوی سازمان معرفی نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها