تا پایان برنامه پنجم صورت می‌گیرد

سهم تعاون در اقتصاد ،25درصد

وزیر تعاون گفت: سهم واقعی بخش تعاون از اقتصاد کشور پس از تنظیم جداول از سوی مراجع ذی‌ربط براساس حساب‌های تفکیکی امکان‌پذیر خواهد بود.
کد خبر: ۳۱۱۴۷۵

به گزارش خبرنگار ما، محمد عباسی دیروز به خبرنگاران گفت: در حال حاضر برآورد می‌شود، سهم تعاون در اقتصاد کشور حدود 6 تا 7 درصد است اما براساس آنچه سال گذشته به تصویب رسید، قرار شده در حساب‌های ملی، حساب‌های تفکیکی داشته باشیم و مراجع ذی‌ربط از جمله بانک مرکزی ، گمرک و مرکز آمار در حساب‌های ملی، سهم تعاون را تفکیک کنند.

وی افزود: براساس برنامه پنجم توسعه ، سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور باید به 25 درصد برسد که با توجه به ابلاغ و اجرای اصل 44 قانون اساسی، این بستر قانونی فراهم شده و وزارت تعاون، تمام وظایف خود را برای اجرایی شدن اصل 44 انجام داده؛ اما برای این که به هدف برنامه برای افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور برسیم، باید سایر دستگاه‌های اقتصادی از جمله بخش صنعت و کشاورزی تلاش کنند سهم مشارکت مردم را در اقتصاد تعاونی افزایش دهند.

عباسی با اشاره به مشارکت 25 میلیون نفر در قالب 150 هزار تعاونی در کشور گفت: این رقم نشان‌دهنده روحیه فعالیت تعاونی در کشور است که بیشتر از نرم متوسط جهانی است.

وی افزود: هزار تعاونی اعتبار قرض‌الحسنه کارگری و کارمندی مجوز و امتیاز فعالیت گرفتند و تنها 3 درصد تعاونی‌ها باقی ماندند که باید در فرجه قانونی خود را با ضوابط و مقررات بازار غیرمتشکل پولی مطابقت دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها