معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم:

40 میلیارد ریال پژوهانه توزیع شده است

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم گفت: 200 میلیارد ریال به عنوان پژوهانه توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال جاری اختصاص یافته است که از این میزان 40 میلیارد ریال پرداخت شده است.
کد خبر: ۳۱۱۲۹۱

به گزارش فارس ، مراسم تودیع رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و معارفه سرپرست جدید این دانشگاه با حضور معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم و جمعی از مسئولان استانی برگزارشد.

محمد مهدی نژاد نوری ، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم در این مراسم با اشاره به سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: طی سی و یک سال گذشته، ایران اسلامی اتفاق‌های بزرگی را پشت سرگذاشته و هم اکنون درآستانه تغییر وتحول علمی قرار گرفته و دستاوردهایی که امروزه شاهد آن هستیم همه در بخش علمی توسعه یافته است.

وی افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه ظرفیت دانشجویان ارشد و دکترا به 25 تا 30 درصد افزایش می‌یابد، هم اکنون 3 میلیون دانشجو در کشور مشغول به تحصیل هستند و تا پایان برنامه پنجم توسعه باید یک میلیون نفر آنها در مقاطع ارشد و دکترا تحصیل کنند.

مهدی نژاد از بازنگری آیین‌نامه‌های جذب و دکتری در وزارت علوم در جهت تولید ثروت از علم و پرورش دانشجویان کارآمد و ارزشی و همچنین اختصاص 200 میلیارد ریال به عنوان پژوهانه توسط معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری درسال جاری خبر داد.

وی اظهار داشت: داشتن روحیه جهادی تمام معادله‌های کشورهای سکولار را به هم می‌ریزد و به فرموده خداوند مکر حیله گران خنثی می‌شود.
روحیه جهادی و پایبندی به اعتقادات دانشجویان باید بعد از فارغ التحصیلی افزایش یابد.

مهدی نژاد گفت: ایران رتبه دوم را در ارائه مقالات پژوهشی دانشگاهی در مجامع بین‌المللی کسب کرده است، در سال 2009 بیش از 20 هزار عنوان مقاله پژوهشی در مجامع علمی بین‌المللی توسط پژوهشگران دانشگاه‌های کشور ارائه شد که در این زمینه کشور ایران رتبه دوم را بعد از ترکیه کسب و از لحاظ شدت رشد نیز مقام اول را در منطقه کسب کرده است.

در ادامه این مراسم معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل افزود: انقلاب ما موجب بیداری بسیاری از ملت‌ها شد، انقلاب ما یک انقلاب بسیار بزرگ است و این حرکت را خود ایرانیان آغاز کردند.

وی آمریکا، انگلیس و صهیونیسم را مثلث شوم استکبار جهان امروز عنوان کرد و افزود: امروز آنان خود اعتراف می‌کنند انقلاب ما توفنده است و لیبرالیسم چاره‌ای جز تسلیم و به خاک ذلت افتادن ندارد.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود دانشگاه محقق اردبیلی را دانشگاه مادر در تولید علم عنوان و خاطر نشان کرد: امروز انتظارات و مطالبات ما در برنامه چشم‌انداز توسعه از دانشگاه محقق اردبیلی افزون است و این دانشگاه باید با پرورش نیروهای مخلص و انقلابی به جنگ نرم دشمن برود.

احمدی گفت: امروز ما انتظار زیادی از اساتید داریم، اگر دانشگاه پیشرو باشد کشور به تمام اهداف خود خواهد رسید.ایجاد پارک علم و فن‌آوری را یکی از نیازهای اساسی استان است، با پیگیری احداث این پارک استان اردبیل از این امتیاز مهم و علمی نیز بهره‌مند خواهد شد.

در این نشست حبیبی ، رئیس سابق دانشگاه محقق اردبیلی و مسعود گنجی سرپرست جدید این دانشگاه گزارشی ازعملکرد و برنامه‌های خود ارائه دادند.

در پایان این مراسم، از زحمات عزیز حبیبی ینگجه ، رئیس سابق دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل و مسعود گنجی به عنوان سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی معرفی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها