گروه سلامت: تحقیقات تازه پژوهشگران نشان می‌دهد: هر چه شروع تغذیه کودکان را با غذاهای جامد به تعویق بیندازید، در بزرگسالی اضافه‌وزن کمتری خواهند داشت. به گزارش ایسنا؛ محققان دانشگاه کپنهاگ Copenhagen اعلام کردند؛ کودکان خود را هر چه دیرتر یعنی در حدود 2 تا 6 ماهگی با غذاهای مکمل آشنا کنید تا خطر اضافه وزن در بزرگسالی آنها کاهش یابد.
کد خبر: ۳۱۱۱۵۲

چندین تحقیق نشان می‌دهند که تغذیه از شیر مادر، عامل محافظتی در برابر چاقی می‌باشد. در پی این یافته‌ها محققان مطالعه‌ای را بر روی گروهی متشکل از 5 هزار و 68 مرد و زن که در بین سال‌های ‌1959 1961 درCopenhagen به دنیا آمده بودند، انجام دادند.

نیمی از شرکت‌کنندگان این تحقیق به مدت حداقل دو ماه و نیم توسط شیر مادر تغذیه شده بودند در حالی که نیمی دیگر از حدود 5/3 ماهگی یا دیرتر شروع به خوردن غذاهای جامد کرده بودند.

17 درصد از کودکان تغذیه با قاشق را قبل از دوماهگی آغاز کرده بودند در حالی که ‌46 درصد از آنها تا 4 ماهگی یا دیرتر این عمل را انجام نداده بودند.

در یک سالگی کودکانی که به مدت طولانی‌تری از شیر مادر تغذیه کرده بودند، شاخص توده بدنی BMI (مقیاسی استاندارد برای انداره‌گیری چاقی یا لاغری یک فرد) کمتری را داشتند، هرچند هیچ ارتباطی بین مدت زمان شیر خوردن کودک و BMI در دوران بعد از کودکی، جوانی یا بزرگسالی یافت نشد.

محققان افزودند: در مطالعه انجام شده، خطر اضافه وزن در 42 سالگی به ازای هر ماه تاخیر در شناساندن غذاهای مکمل به کودکان حدود ‌5 تا ‌10 درصد کاهش یافت.

بنا بر اظهارات دانشمندان بهتر است تا زمان رسیدن کودک به 6 ماهگی آغاز تغذیه با غذاهای مکمل به تعویق بیفتد، اما دلیلی برای تاکید خیلی شدید روی سن وجود ندارد. بعضی از کودکان قبل از ‌6 ماهگی به غذاهای مکمل احتیاج خواهند داشت اما نباید قبل از ‌4 ماهگی غذاهای مکمل را دریافت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها