بازپرس دادسرای ناحیه19 خبرداد:

انهدام باند توزیع‌کننده مواد روان گردان

بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 19 تهران از انهدام باند توزیع کننده مواد روان گردان به کشورهای جنوب غربی آسیا خبر داد و گفت: سرکرده اصلی این باند همچنان متواری است.
کد خبر: ۳۱۱۱۰۰

به گزارش ایسنا ، ابوالحسن رضایی با اعلام این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس راه‌آهن به «مریم، ج» 40 ساله مسافر تهران – ترکیه مشکوک می‌شوند و در بازرسی از چمدان وی، 4 کیلوگرم مواد روان گردان از نوع شیشه که به صورت ماهرانه جاسازی شده بود را کشف می‌کنند. با دستگیری وی و آغاز تحقیقات «مهدی.ق» و «محمد.ش» از اعضای دیگر این باند نیز شناسایی و بازداشت شدند.

وی درباره نحوه قاچاق مواد روان گردان از ایران به کشورهای جنوب غربی آسیا توسط متهمان، گفت: طبق اعتراف این متهمان، سرکرده این باند که در حال حاضر متواری است مواد روان گردان را تهیه می‌کرد و برای قاچاق آن به کشورهای مالزی و اندونزی 60 میلیون ریال به آن‌ها می‌داد که اعضای این باند به لحاظ اینکه ماموران کمتر به خانم‌ها مشکوک می‌شوند، مواد را در داخل چمدان وی جاسازی ‌کرده و از طریق قطار از ایران به ترکیه منتقل می‌کردند پس از ترکیه به صورت هوایی به کشورهای مورد نظر در کشورهای جنوب غربی آسیا منتقل و به عوامل خود در آن کشورها تحویل می‌دادند.

رضایی با اشاره به این‌که متهمان دستگیر شده به سه بار قاچاق مواد روان گردان به این روش اعتراف کردند، افزود: طبق اعترافات متهمان با این روش حدود 12 کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه را قاچاق کردند.

وی با تاکید بر این‌که برای هر یک از متهمان وثیقه 4 میلیارد ریالی صادر و «محمد. ش» با تودیع وثیقه آزاد شد، گفت: اتهام این متهمان مشارکت در فروش و صدور مواد روان گردان به کشورهای بیگانه است.

بازپرس شعبه ششم دادسرای 19 تهران با اشاره به این‌که پرونده «محمد.ش» یکی از متهمان به علت جعل پاسپورت در حال رسیدگی است، گفت: پرونده دو متهم دیگر با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به مجتمع قضایی شهید قدوسی ارجاع شده است.

رضایی افزود: پلیس راه‌آهن با وجود این‌که متهمان مواد را به شکل کاملا حرفه‌ای در داخل چمدان جاسازی کرده بودند، موفق به کشف و دستگیری آنها شدند و پرونده برای دستگیری همدستان احتمالی و بررسی پرونده جعل پاسپورت یکی از متهمان در شعبه ششم دادسرای ناحیه 19 تهران مفتوح است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها