رئیس‌جمهوری ونزوئلا یازدهمین سالگرد فعالیت خود در این سمت را جشن گرفت و گفت که دوست دارد حداقل 11 سال دیگر نیز رئیس‌جمهوری باشد.
کد خبر: ۳۱۰۳۰۵

به گزارش وال‌استریت ژورنال، هوگو چاوز در مراسم یازدهمین سالگرد ادای سوگند خود به‌عنوان رئیس‌جمهوری ونزوئلا در سال 1999 میلادی گفت که اکنون 55 سال سن دارم و به راحتی می‌توانم چالش‌های 11 سال آینده را تحمل کنم.

وی ادامه داد: قول می‌دهم کمی بیشتر مراقب خود باشم. طی 11 سال آینده 66 ساله می‌شوم و دوره فعالیت من به‌عنوان رئیس‌جمهوری به 22 سال خواهد رسید. این امر با خواست خدا و کمک شما محقق خواهد شد.

وی ادامه داد که حتی نمی‌خواهد به بعد از سال 2021 و پایان 22 سال ریاست‌جمهوری خود فکر کند.

چاوز که در جمع هواداران خود صحبت می‌کرد، افزود: در این زمان 77 سال سن داشته و دوره ریاست‌جمهوری من به 33 سال خواهد رسید. این زمان زیادی است. آیا موافق نیستید؟هواداران چاوز در پاسخ وی فریاد زدند: نه.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا پیش از این نیز ابراز تمایل کرده بود که تا سال 2020 میلادی در مسند قدرت بماند و برای لغو محدودیت‌های قانونی حضور مجدد خود در انتخابات، رفراندوم برگزار کرد.

میزان محبوبیت چاوز که معمولا حدود 50 درصد است، طی 12 ماه گذشته با کاهش روبه‌رو بوده و برخی تحلیل‌گران معتقدند که وی جدی‌ترین چالش‌ها بعد از سال‌های 2002 و 2003 میلادی را تجربه می‌کند.

ایلنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها