کلاهبرداران، تابوت و مومیایی قلابی ساختند

ماجرای فروش جسد دختر شاه پریان

قبلا در بخش مرور آرشیو حوادث، نیم‌نگاهی به موضوع فروش عتیقه‌های قلابی و ماجرای تختخواب لویی پانزدهم داشتیم، اما این جرم هنوز شایع است و شیادان برای رسیدن به اهداف خود به ترفندهای گوناگونی متوسل می‌شوند. در یکی از این ماجراها که در اولین روزهای دی‌ماه سال 80 برملا شد، 4 زن و مرد با ساختن تابوتی به شکل دوران مصر باستان، همسر یکی از قاچاقچیان را به عنوان دختر شاه پریان در تابوت خواباندند و قصد داشتند تابوت را به مبلغ 900 میلیون تومان به فروش برسانند، اما قبل از این‌که به هدف‌شان برسند دست‌شان رو شد.
کد خبر: ۳۰۲۴۰۶

ماموران وقتی اخباری درباره فعالیت این باند به دست آوردند، در تحقیقات خود متوجه شدند زوج جوانی که حدود 2 سال پیش از ایتالیا به تهران آمده‌اند، در زمینه آثار باستانی و اشیای عتیقه فعالیت دارند و می‌خواهند یک تابوت 900 میلیون تومانی را بفروشند. به این ترتیب خانه این زوج تحت نظر گرفته شد و وقتی 2 مرد میانسالبه‌عنوان خریدار وارد خانه شدند، ماموران آنها را در حال تماشای فیلمی از این تابوت قدیمی دستگیر کردند. یکی از مشتریان تابوت در بازجویی‌ها گفت: «من علاقه خاصی به اشیای باارزش قدیمی و سنتی دارم و هر از گاهی با سفر به کشورهای اروپایی در حراجی‌ها شرکت می‌کنم و اشیای با ارزش و عتیقه را می‌خرم. حدود 7 ماه پیش، زمانی که در ایتالیا بودم، زنی به نام مینا از طریق یکی از دوستانم با من تماس گرفت و پیشنهاد خرید جسد مومیایی دختر شاه پریان را که در درون یک تابوت قدیمی است، داد. من هم پذیرفتم و به ایران آمدم. چندبار با مینا و همسرش درباره خرید جسد مومیایی صحبت کردیم و سرانجام توافق کردیم مبلغ 900‌میلیون تومان به آنها پرداخت کنم. من 200‌میلیون تومان به عنوان پیش‌پرداخت به آن دو دادم، اما زوج جوان از نشان دادن جسد مومیایی طفره می‌رفتند. تا این‌که قرار شد ابتدا فیلمی از تابوت و جسد مومیایی را به من نشان بدهند و بعد به جاده آبعلی (محلی که تابوت جسد مومیایی را در آنجا مخفی کرده‌اند) برویم و پس از تحویل تابوت با آنها تسویه حساب کنم.» بعد از روشن شدن بخشی از ماجرا، مینا تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: «حدود 10 سال پیش به همراه خانواده‌ام به شهر «باری» ایتالیا رفتیم و همانجا ماندگار شدیم. آنجا با «حمیدرضا» که خود را کارشناس عتیقه معرفی می‌کرد آشنا شدم و ازدواج کردم. چند سالی زندگی خوبی داشتیم، اما کم‌کم متوجه شدم همسرم در کارش موفق نیست. برای همین به ایران آمدیم و نقشه کشیدیم با کمک 2 نفر از دوستان شوهرم، تابوتی طراحی کنیم که به دوران مصر باستان تعلق داشته باشد و ما آن را به عنوان تابوت دختر شاه پریان به خریداران اشیای عتیقه به مبلغ کلانی بفروشیم. من به عنوان «جسد مومیایی دختر شاه پریان» در تابوت خوابیدم و همسرم و دوستانش از تابوت و من فیلمبرداری کردند. وقتی با خریداران وارد مذاکره شدیم، باخبر شدم که حمیدرضا تصمیم گرفته با گرفتن تمام پول از کشور فرار کند. به همین دلیل ماموران را در جریان کار قرار دادم.»

به این ترتیب راز جنازه دختر شاه پریان برملا شد، اما انعکاس این خبر برای برخی دوستداران عتیقه درس عبرت نشد و این اخبار همچنان تکرار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها