ایسنا:‌ تازه‌ترین نقاشی‌های محسن وزیری‌مقدم، نقاش مدرنیست 85 ساله در نگارخانه طراحان آزاد به نمایش درآمد. این هنرمند نقاش که طی آذر ماه سال جاری در سفر خود به ایران، 2 نمایشگاه نقاشی و مجسمه را یکی در ساری و دیگری در شیراز برپا کرده است، این بار تازه‌ترین آثار خود را در گالری طراحان آزاد به نمایش گذاشته است.
کد خبر: ۳۰۱۶۶۲

پایان مرمت کاروانسرای تاریخی خانات

جام‌جم:‌ مرمت کاروانسرای تاریخی خانات در خیابان مولوی تهران که از سال 82 آغاز شده بود پس از 6 سال به پایان رسید.

شهرام علیمحمدی، معاون گردشگری سازمان استان تهران با اعلام این خبر گفت: این کاروانسرا یکی از مراکز فروش صنایع‌دستی و از محورهای تاریخی فرهنگی استان تهران است و از آنجا که در مسیر راه ابریشم قرار گرفته، تاثیر بسزایی در جذب گردشگر دارد. علی‌محمدی همچنین از تعبیه یک سفره خانه سنتی در این کاروانسرا خبر داد که پس از تجهیز افتتاح خواهد شد. کاروانسرای تاریخی خانات در خیابان مولوی، خیابان صاحب جمع، میدان امین‌السلطان واقع شده است.

انتشارکتاب جدید علی باباچاهی

ایسنا: مجموعه‌ شعر «فقط از پریان دریایی زخم زبان نمی‌خورد» سروده علی باباچاهی آماده انتشار شد. این مجموعه که در برگیرنده شعرهای سال 85 و 86 این شاعر است از سوی انتشارات نوید شیراز روانه بازار می‌شود.

کنسرت گروه درویش؛ اسفند ماه

مهر: کنسرت گروه موسیقی درویش به سرپرستی رضا شفیعیان و آواز امین‌الله رشیدی 5 و 6 اسفندماه در تالار فارابی برگزار می‌شود. در این برنامه قطعات مرغ حق، بر کرانه شب، نغمه شادی، عشق شادی، ساغی گل رخ و خسروخوبان نواخته خواهد شد.

عرب‌نیا از 8 دی‌ماه روی صحنه می‌آید

جام‌جم: نمایش بهرام چوبینه از 8 دی ماه با کارگردانی شکرخدا گودرزی در تالار قشقایی اجرا می‌شود.

فریبرز عرب‌نیا که 6 سال پیش در نمایش «تولد» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت، ‌با ایفای نقش در این نمایش سومین کار خود را در عرصه تئاتر تجربه خواهد کرد.

نمایش شاهنامه به روایت ایرانیان و آلمانی‌ها

جام‌جم: نمایش‌شاهنامه به کارگردانی‌ اشتفان ویلند آلمانی و بازی ‌فاطمه معتمدآریا، پرویز پورحسینی و ‌اشکان خطیبی‌ از 23 دی ماه در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود.

این نمایش نوشته محمد چرم‌شیر است که هنوز نام دقیقی برای آن انتخاب نشده؛ اما با عنوان موقت ‌شاهنامه و توسط گروه تئاتر مارین باد در ایران و آلمان اجرا می‌شود.

افتتاح 6 سالن تئاتر توسط شهرداری تهران

فارس: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، 6 سالن تئاتر را تا پایان سال جاری در منطقه خاوران تهران افتتاح خواهد کرد.

تمبر مرتضی حنانه منتشر شد

فارس: تمبر یادبود مرتضی حنانه به مناسبت بیستمین سالگرد درگذشت این آهنگساز به چاپ رسید. مرتضی حنانه، آهنگساز و نوازنده برجسته هورن که در کارنامه هنری خود، ساخت بسیاری از موسیقی‌ها از جمله موسیقی فیلم‌های مطرح را دارد، 24 مهر 1368، پس از گذراندن بیماری سرطان، چشم از جهان فروبست.

گردهمایی 80 عکاس در «خانه هنر»

فارس: با گشایش نمایشگاه عکس «سیاه سفید» آثار 80 عکاس به روی دیوار خانه هنر رفت. این نمایشگاه روز جمعه با 124 قطعه عکس از 80 عکاس در نگارخانه‌های ملک، پاسارگاد و الهیه «خانه هنر» گشایش یافت. آثار هنرمندان براساس تعداد آثار ارائه‌شده در نمایشگاه در هر گالری تقسیم‌بندی شده‌ و به‌نمایش درآمده است. در این نمایشگاه با عنوان «سیاه سفید» 44 هنرمند با تک‌عکس، 28 هنرمند با دو عکس و 8 هنرمند نیز با سه عکس در نمایشگاه حاضرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها