رئیس‌جمهور سنگال در دیدار با ضرغامی:

برای دیدار با رهبر انقلاب لحظه‌شماری می‌کنم

گروه رسانه: عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما ، در سفر به کشور سنگال با عبدالله واد، رئیس‌‌جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر، عبدالله واد، رئیس‌جمهور سنگال در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه ایران و سنگال از تلاش‌های آقای ضرغامی در جهت توسعه همکاری‌های رسانه‌ای و رادیو تلویزیونی دو کشور قدردانی کرد.رئیس‌جمهور سنگال با ابراز علاقه‌مندی برای دیدار با رهبر انقلاب اسلامی اعلام کرد: در هر سفر به ایران مشتاقانه خواستار ملاقات با رهبر معظم انقلاب اسلامی هستم و همواره برای شنیدن صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران لحظه‌شماری می‌کنم. عبدالله‌واد همچنین به عقب‌ماندگی رسانه‌های سنگال اشاره کرد و از پوشش خبری برنامه‌های مهم سنگال به ویژه برنامه‌های ریاست‌جمهوری این کشور به وسیله رسانه‌های غربی به ویژه شبکه فرانس 24 ابراز تاسف کرد.
کد خبر: ۲۹۵۷۴۲

وی گفت: متاسفانه پس از گذشت 60 سال از استقلال سنگال هنوز رسانه‌های خارجی و غربی ، برنامه‌های ما را پوشش می‌دهند.

رئیس‌جمهور سنگال با بیان این که در نظر دارد یک مرکز فیلمسازی در سنگال تاسیس کند، خواستار کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌‌های آموزش نیروها و تجهیز این مرکز شد.

رئیس‌جمهور سنگال با بیان این که بسیار تحت تاثیر پیشرفت های ایران در زمینه‌های رادیو و تلویزیون قرار گرفتم، افزود: با استفاده از تجربیات خوب شما همچنین در نظر دارم یک شبکه تلویزیونی با عنوان پال‌افریکن تاسیس کنم. وی با اشاره به قرن‌ها عقب‌ماندگی آفریقا تصریح کرد: اکنون زمان تجدید حیات این قاره است.

رئیس سازمان صداوسیما نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب میان دو کشور بر ضرورت ارتقای جهشی در فعالیت‌های رسانه‌ای تاکید کرد.

آقای ضرغامی با تشریح ظرفیت و توانمندی‌های گسترده کشور ما در ساخت انواع تولیدات رسانه‌ای، آمادگی سازمان صداوسیما را برای انتقال این تجربیات و دستاوردها به‌ویژه در حوزه‌های آموزش نیروهای مستعد شامل هنرمندان و برنامه‌سازان سنگالی اعلام کرد.

مهندس ضرغامی با بیان این که شبکه‌های تلویزیونی نقش مهمی در مناسبات جهانی دارند، افزود: با وجود تهاجم گسترده دشمنان انقلاب اسلامی طی 30 سال گذشته به کشور ما، سرمایه‌گذاری و توجه به رادیو و تلویزیون در ایران یکی از دلایل مهم موفقیت و ایستادگی انقلاب اسلامی در برابر دشمنان بوده است.

رئیس رسانه ملی افزود: هم‌اکنون بیش از 110 شبکه رادیویی و تلویزیونی در ایران با فعالیت در حوزه‌های مختلف داخلی و خارجی و به زبان‌های گوناگون به‌ویژه عربی و انگلیسی نقش مهمی در خنثی‌سازی اقدامات گسترده دشمنان انقلاب داشته است.

وی گفت: امروز کشورهای غربی و آمریکا با تولید گسترده فیلم، سریال و برنامه‌های تلویزیونی سعی در تربیت نسل آینده کشورها براساس فرهنگ غربی دارند.

ضرغامی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران سالانه 400 فیلم سینمایی و ویدئویی با موضوعات مختلف تولید می‌کند آمادگی سازمان صداوسیما را برای انتقال تجربیات خود در این زمینه به کشور سنگال اعلام کرد. وی به اهمیت تربیت نسل کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: ساخت انیمیشن و برنامه‌های ویژه کودکان در این هدف‌گذاری بسیار با اهمیت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها