تیه ری هانری مهاجم تیم ملی فوتبال فرانسه و عضو تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا در صدر فهرست 10 ورزشکار متقلب در جهان ورزش قرار گرفت .
کد خبر: ۲۹۵۴۵۸

اقدام تیه ری هانری در بازی تیم های ملی فوتبال فرانسه و ایرلند در مرحله پلی آف جام جهانی به مهار کردن توپ و رساندن آن به همبازی خود ویلیام گالاس که منجر به گل و صعود فرانسه به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی شد موجی از انتقادات را علیه وی برانگیخت ، محافل ورزشی با توجه به این اقدام تیه ری هانری که منجر به حذف تیم ملی فوتبال ایرلند شد وی را در صدر 10 ورزشکار متقلب جهان ورزش قرار دادند که بزرگترین تقلب را در جهان ورزش مرتکب شده است .

از جمله ورزشکارانی که در فهرست 10 نفره ورزشکاران متقلب قرار دارند دیه گو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین است که با دست به تیم ملی فوتبال انگلیس در جام جهانی 1986 گلزنی کرد ، وی در این فهرست پس از هانری در رده دوم قرار دارد ، تیم غیر معلول بسکتبال اسپانیا در رده سوم این فهرست قرار دارد ، این تیم با شرکت در پارالمپیک سال دو هزار مدال طلای این رشته را بدست آورد.

دیگر ورزشکار متقلب بوریس اونچنکو شمشیر باز روس است که در المپیک 1976 کیفیت شمشیر خود را به طور غیر قانونی ارتقاء داد پس از وی فرید لورز دونده آمریکای دوی ماراتون قرار دارد که در المپیک 1994 بخشی از مسابقه ماراتون را با خودرو پیمود .

واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها