دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان شب گذشته در مصاحبه زنده تلویزیونی از شبکه سهند ، تاکید کرد: همه مناسبات باید به سمت مبانی و ارزش های فرهنگی خودمان بچرخد و طراحی الگوی اقتصادی خود را باید از فرهنگ خودمان آغاز کنیم. کشور ما در آستانه جهشی بزرگ است و آن ساختن اقتصاد براساس فرهنگ متعالی اسلام است.
کد خبر: ۲۹۵۲۲۴

به گزارش واحد مرکزی خبر ، احمدی نژاد دیشب در مصاحبه زنده تلویزیونی از شبکه سهند با مردم آذربایجان شرقی بااشاره به نقش فرهنگ در توسعه و آبادانی کشور تاکید کرد: دولت در دوره های قبلی سفرهای استانی بیشتر به مشکلات اقتصادی مناطق مختلف کشور اولویت می داد اما در دور جدید سفرها با رویکرد فرهنگی به اقصی نقاط کشور سفر می کند.

وی از اهالی فرهنگ و هنر خواست در این زمینه به کمک دولت بیایند تا کار دچار وقفه نشود و به نقطه مطلوب برسد.

رئیس جمهور به حضور پرشور مردم تبریز و استقبال بی نظیر آنها از هیات دولت در سفر استانی حتی در شرایط سخت آب و هوایی اشاره کرد و افزود : این حضور معادلات دشمنان نظام را که می خواستند اقتدار ملت را ضعیف شده جلوه دهند برهم زد و نشان داد که این طور نیست و مردم قوی تر از همیشه پایبند ارزش ها هستند و مردمی مثل مردم آذربایجان پیدا نمی شود.

احمدی نژاد درباره مشکلات جوانان بویژه مسکن و اشتغال آنها گفت: گره کار جوانان با ایجاد بنگاه های زودبازده اقتصادی روی غلطک افتاده است و حل خواهد شد البته مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که باید برطرف شود .

وی با تاکید بر اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور گفت: برخی مشکلات در کشور از جمله مشکلات کارگری ، بیمه ، بالا بودن هزینه درمان و تولید به ساختارهای اقتصاد برمی گردد که باید اصلاح شود

رئیس جمهور به ساماندهی نیروی کار و اصلاح قوانین مربوط به کارگر و کارفرما در کشور اشاره کرد و افزود: در شرکتهای دولتی حدود 70 درصد نیروی کار ساماندهی شده است اما در بخش خصوصی این کار انجام نشده و نیازمند اصلاح قانون کار درمجلس است تا کارفرماها نتوانند از برخی موانع فرار کنند و رابطه کارگر و کارفرما باید متقابل باشد.

هدفمند کردن یارانه ها مقدمه پیشرفت اقتصاد

رئیس جمهور در ادامه اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها را مقدمه پیشرفت اقتصادی کشور دانست و گفت: هدف از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها بازگشت به فرهنگ خود ماست و اگر این طرح اجرا شود دیگر فقیری نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر طراحی الگوی اقتصادی بر مبنای فرهنگ خودی افزود : همه مناسبات باید به سمت مبانی و ارزش های فرهنگی خودمان بچرخد و طراحی الگوی اقتصادی خود را باید از فرهنگ خودمان آغازکنیم. کشور ما در آستانه جهشی بزرگ است و آن ساختن اقتصاد براساس فرهنگ متعالی اسلام است.

احمدی نژاد مالیات و یارانه را دو ابزار مهم اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود:بر عکس مالیات که دولت از مردم می گیرد به اقشار نیازمند که در نوسانات اجتماعی آسیب می بینند یارانه پرداخت می کند.

وی مدیریت اقتصاد کشور را علت برخی مشکلات مردم دانست و افزود : احساس می کنیم به اندازه ای که سرمایه گذاری می کنیم و تلاش صورت می گیرد کشور به همان اندازه پیشرفت نمی کند. باید همه احساس کنیم اجزای یک پیکریم دلسوز هم باشیم و در نظریه پردازی و کار فرهنگی در حوزه اقتصاد تلاش کنیم.

احمدی نژاد با اشاره به تفاوت های اقتصاد غرب با اقتصاد اسلامی گفت: اقتصاد سرمایه داری که براساس حداکثر سود بنا شده است و اخلاق جایگاهی در آن ندارد انسانها را از هم جدا می کند و حتی مبنایی برای خانواده ها باقی نمی گذارد اما در اقتصاد ما ارزش ، زیاد تولید کردن و کم مصرف کردن است و هر فرد باید در کنار خود برای جامعه هم تلاش کند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: شک نکنید هدفمند کردن یارانه ها به نفع مردم و اقتصاد کشور است.

احمدی نژاد اطمینان داد مردم نگران نباشند با اجرای این طرح مشکلی پیش نمی آید و تورم و فقر درکشور ریشه کن خواهد شد.

وی با اشاره به میزان پرداخت یارانه ها در کشور افزود: سالانه 110هزار میلیارد تومان یارانه برای انرژی ، 4 هزار و 600 میلیارد تومان برای نان و هزار میلیارد تومان برای شیر بدون در نظر گرفتن دهک های جامعه به مردم پرداخت می شود و این عادلانه نیست.

رئیس جمهور با بیان دستاوردهای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها گفت: با اجرای این طرح مصرف عمومی کاهش می یابد ، تورم و فقر ریشه کن می شود ضمن اینکه وضع اقتصادی 6 دهک اول جامعه بهتر ، یک دهک سر به سر و درآمد سه دهک کمتر می شود .

احمدی نژاد در عین حال گفت: در برخی بخشها همه از یارانه ها برخوردار خواهند شد اما در بخش هایی یارانه تنها به دهک های پایین و کم برخوردار پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه نمی دانم چرا عده ای دوست دارند این طرح اجرا نشود و مردم را می ترسانند تاکید کرد کار کار بزرگی است همه باید کمک کنند.

رییس جمهور در ادامه به بحث هسته ای پرداخت و گفت: موضوع هسته ای به ملت ایران فرصتی داد تا در یک ایستادگی بی نظیر سایه تهدیدی را که دشمنان از همان آغاز پیروزی انقلاب علیه کشورمان گسترانده بودند برای همیشه از ایران دور کند.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت نهم سیاست ایران در بحث هسته ای تغییر یافت و قرار شد ایستادگی کنیم و در سایه همین ایستادگی دشمن که هرچه داشت رو کرده امروز هیچ ابزاری برای تهدید ندارد و برگ برنده موضوع هسته ای دست ماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها