یونیسف در گزارش خود اعلام کرد:

افغانستان خطرناکترین مکان برای کودکان

بعد از گذشت هشت سال از آغاز اشغالگری آمریکا و هم‌پیمانان آن در افغانستان، صندوق کودکان سازمان ملل متحد "یونیسف " در آخرین گزارش خود اعلام کرد که افغانستان به خطرناکترین مکان برای کودکان تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۹۵۱۸۰

صندوق کودکان سازمان ملل در گزارش سالانه خود درباره وضعیت کودکان در جهان تاکید کرد: افغانستان به مکان خطرناکی تبدیل شده است زیرا بالاترین میزان مرگ‌ومیر کودکان را در جهان دارا است به گونه‌ای که از هر یکهزار کودکان متولد شده در این کشور 257 نفرجان باخته‌اند و 70 درصد ساکنان این کشور آب سالم ندارند.

افزایش درگیری‌ها بین نیروهای خارجی به رهبری آمریکا و گروه طالبان نبود امنیت در افغانستان را افزایش داده و کار واکسیناسیون ضروری کودکان علیه بیماری‌های خطرناکی نظیر فلج اطفال و حصبه را دشوار کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، "دانیل تول " مدیر منطقه یونیسف در جنوب آسیا به خبرنگاران در ژنو گفت: سازمان‌های امدادرسان به خاطر نبود امنیت به 43 درصد از مساحت افغانستان دسترسی ندارند و 371 مدرسه افغانستان در سال گذشته هدف حمله قرار گرفته و 124 دانش آموز کشته و 290 نفردیگر زخمی شده‌اند.

وی افزود: ما شاهد کاهش شدید تعداد کودکان بویژه دخترانی هستیم که در سرکلاس درس مدارس حاضر می‌شوند.

میزان خشونت‌ها در افغانستان در ماههای اخیر با وجود حضور یکصد هزار نظامی خارجی تا حد بی‌سابقه‌ای افزایش یافته‌ است به گونه‌ای که چندین نظامی خارجی و شماری از شبه‌نظامیان طالبان و غیرنظامیان افغان کشته شده‌اند.

سازمان ملل متحد در گزارش خود اعلام کرده است که یکهزار غیرنظامی در شش ماه اول سال جاری میلادی در افغانستان جان خود را از دست دادن که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته و همچنین سال‌های پیش از آن، افزایش نگران کننده‌ای را نشان می‌دهد.

واحد حقوق بشر هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی در افغانستان را افزایش نیروهای نظامی غربی در این کشور دانسته است.

آمریکا و هم‌پیمانان آن در هفتم ماه اکتبر سال 2001 میلادی به افغانستان حمله کرده و نظام طالبان را سرنگون کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها