گروه حوادث: در ادامه تحقیقات قضایی پلیسی از مرد معتادی که به دلیل سرقت طلاهای همسرش، وی را به قتل رسانده بود، متهم راز قتل زن 70 ساله‌ای را که در همسایگی‌اش سکونت داشت، فاش کرد. سرهنگ حجت‌الله آقایی‌راد، جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به این پرونده به «جام‌جم» گفت: دوم مردادماه امسال یکی از اهالی شهرستان زرندیه با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و بیان کرد؛ یکی از زنان همسایه که زن 70 ساله‌ای بوده و به تنهایی زندگی می‌کند، چند روزی است از خانه خارج نشده و نگران وی هستم.
کد خبر: ۲۹۵۰۵۸

پس از این تماس مردمی، کارآگاهان جنایی اداره آگاهی زرندیه به محل حادثه اعزام شدند و پی بردند بوی نامطبوعی از خانه پیرزن به نام سلطان بانو به مشام می‌رسد.

ماموران با مشکوک شدن به اوضاع، موضوع را به بازپرس کشیک دادسرا اطلاع دادند و با هماهنگی قضایی وارد خانه پیرزن شدند و در بررسی از این محل، با جسد او که چادریبه دور گردن وی پیچانده شده بود، روبه‌رو شدند.

به این ترتیب، جسد زن سالخورده به پزشکی قانونی انتقال یافت و ماموران در بررسی از محل حادثه متوجه شدند که اثاثیه خانه به هم نریخته و فقط طلاهای مقتول به سرقت رفته است.

با مشخص شدن این موضوع، تحقیقات در این خصوص ادامه یافت تا این که دوم آبان ماه جاری ماموران جنایی آگاهی زرندیه با مرگ مشکوک زنی در یکی از هتل‌های شهر روبه‌رو شدند. سرهنگ آقایی‌راد ادامه داد: با حضور کارآگاهان جنایی در محل حادثه هتل معلوم شد زن جوانی به طرز مرموزی در یکی از اتاق‌های هتل فوت کرده و شوهرش به نام روح‌الله 26 ساله نخستین فردی بوده که ماجرا را به مسوولان هتل اطلاع داده است. بنابراین، جسد زن جوان به پزشکی قانونی منتقل و شوهر وی به عنوان تنها مظنون پرونده بازداشت شد.

روح‌الله تنها مظنون پرونده در بازجویی‌های پلیسی ادعا کرد که همسرش پس از مشاجره با وی، خودکشی کرده و او موفق به نجات وی نشده است.

کارآگاهان جنایی آگاهی زرندیه به دنبال بازجویی‌های متعدد، متوجه تناقض‌گویی در گفته‌های این مرد شدند و در حالی که تحقیقات همچنان از وی ادامه داشت، کارشناسان پزشکی قانونی نظر دادند که زن جوان بر اثر خفگی به قتل رسیده است. جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: با مشخص شدن علت مرگ زن جوان، شوهر وی دوباره مورد بازجویی قرار گرفت و سرانجام چندروز بعد، به قتل همسرش را اعتراف کرد.

روح‌الله متهم به قتل در اظهاراتش به پلیس گفت: به مواد مخدر اعتیاد داشتم و برای تامین هزینه آن، اثاثیه خانه را می‌فروختم و همین موضوع باعث درگیری میان من و همسرم شده بود. وسوسه دزدیدن طلاهای همسرم باعث شد تا نقشه قتل وی را بکشم. بنابراین او را به هتل بردم و پس از خفه کردنش، طلاهایش را به سرقت بردم. کارآگاهان جنایی در ادامه تحقیقات متوجه شدند که این متهم روح‌الله همسایه زنی به نام سلطان‌بانو بوده که اوایل مردادماه به قتل رسیده بود.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات قضایی پلیسی متوجه شدند که نحوه به قتل رسیدن سلطان‌بانو با همسر قاتل مطابقت دارد.

با به دست آمدن این اطلاعات، فرضیه‌های پلیسی مبنی بربه قتل رسیدن زن 70 ساله - سلطان‌بانو - به دست روح‌الله، متهم به قتل قوت گرفت و او دوباره مورد بازجویی‌های پلیسی قرار گرفت تا این‌که 2 روز قبل، راز قتل زن همسایه را نیز فاش کرد.

عامل جنایت در اظهاراتش به پلیس گفت: از چندی پیش، می‌دانستم که زن همسایه به تنهایی زندگی می‌کند و در منزل طلای زیادی دارد. بنابراین، وسوسه شدم برای تامین هزینه موادمخدرم، او را به قتل برسانم و طلاهایش را به سرقت ببرم. به این ترتیب، به بهانه گرفتن وسیله‌ای برای همسرم، به خانه وی رفتم و با حمله‌ور شدن به او، با چادری که بر سر داشت، خفه‌اش کردم و با سرقت طلاهایش، آنها را فروختم و مواد مخدر خریدم، بعد از آن، همسرم را هم کشتم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها