گروه جامعه: رئیس اورژانس کشور گفت: آیین‌نامه، دستورالعمل و استانداردهای فعالیت آمبولانس‌های خصوصی ابلاغ شد. غلامرضا معصومی در گفتگو با فارس، افزود: بالاخره پس از چند سال کار کارشناسی، آیین‌نامه فعالیت آمبولانس‌های خصوصی تدوین و با امضای وزیر بهداشت به سراسر کشور ابلاغ شد.
کد خبر: ۲۹۵۰۴۸

وی ادامه داد:‌ تلاش وزارت بهداشت با تدوین این ‌آیین‌نامه این بود که مسیر حرکت را برای فعالیت استاندارد مراکز آمبولانس خصوصی فراهم سازیم و از سختگیری بیهوده جلوگیری کنیم تا ضوابط آمبولانس‌های خصوصی، نحوه فعالیت و حیطه کار آنها قانونمند شود.

وی گفت: بر اساس این آ‌یین‌نامه آمبولانس‌های خصوصی حق ارائه خدمات پیش‌بیمارستانی را ندارند و فقط می‌توانند با استفاده از آمبولانس‌های تیپ A بیماران را بین مراکز درمانی و بیمارستان‌ها جا به جا کنند و انتقال بیماران اورژانسی که باید با آمبولانس‌های تیپ B انجام شود، به عهده اورژانس 115کشور است.

معصومی افزود:‌ با اجرای استانداردهای مشخص شده در این آیین‌نامه کیفیت خدمات مراکز آمبولانس خصوصی در کشور ارتقا می‌یابد و آمبولانس‌های به‌روزتری در این مراکز به کار گرفته می‌شود که در شأن مردم ایران باشد و البته در تدوین این آیین‌نامه، موسسه استاندارد و راهنمایی و رانندگی پلیس نیز با وزارت بهداشت همکاری داشتند.

رئیس مرکز اورژانس کشور گفت: در زمان حاضر، 72 مرکز آمبولانس خصوصی در کشور فعالند که 34 مرکز آن در تهران و 38 مرکز دیگر در شهرهای دیگر هستند، البته هر روز چند مرکز آمبولانس خصوصی از وزارت بهداشت موافقت اصولی می‌گیرند تا آمبولانس و امکانات لازم را برای فعالیت عملی فراهم کنند که این روند طول می‌کشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها