گروه اقتصاد: معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور پیش‌بینی کرد که از ابتدای زمستان امسال، سهمیه‌ بنزین خودروهای شخصی 10 تا 20 درصد کاهش یابد. به گزارش شانا، علی ربیعی درباره کاهش سهمیه‌ بنزین خودروهای عمومی و شخصی پیش‌بینی کرد: از ابتدای آذرماه سهمیه خودروهای عمومی و از ابتدای دی ماه سهمیه بنزین خودروهای شخصی 10 تا 20 درصد کاهش می‌یابد؛ یعنی سهمیه‌ خودروهای شخصی به 80 لیتر می‌رسد.
کد خبر: ۲۹۴۷۱۶

وی افزود: بر پایه آیین‌نامه اجرایی اسقاط خودروها، در صورتی که دارندگان خودروهای فرسوده تا پایان سال 90 برای از رده خارج کردن خودرو اقدام نکنند، هیچ گونه تسهیلاتی برای آنان در نظر گرفته نمی‌شود. معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور هشدار داد: بنابر آیین‌نامه مصوب هیات دولت، خودروهای دارای شرایط فرسودگی، نه تنها کارت سوختشان باطل می‌شود، بلکه پلیس موظف است طبق جدول تعیین شده از رفت‌وآمد این خودروها جلوگیری کند.

وی در باره خودروهای عمومی گفت: برای این‌گونه خودروها و نیز تشویق بیشتر مردم برای از رده خارج کردن، تسهیلات بانکی تا 80 درصد قیمت وسیله نقلیه، تسهیلات جدید در نظر گرفته شده است.

مهندس ربیعی ادامه داد: به این ترتیب، تسهیلات بانکی برای خرید تاکسی‌ها و وانت 7 میلیون تومان، مینی‌بوس 20 میلیون تومان، اتوبوس 120میلیون تومان و کامیون 60 میلیون تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: برای ساده شدن فرآیند تعویض خودرو، متقاضیان اسقاط خودرو هم می‌توانند به مراکز اسقاط مراجعه و ظرف حداکثر 45 روز مبلغ یک تا 5/1 میلیون تومان از دولت دریافت ‌کنند.

به گفته ربیعی، افراد می‌توانند به نمایندگی خودروسازی‌های عمده مراجعه کنند و آنها هم آمادگی دارند که معادل کمک دولت به دارندگان خودروهای فرسوده، از مبلغ خودرویی که می‌خواهند تحویل متقاضیان دهند، کم کنند. معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور همچنین از تسهیلات هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی با همکاری وزارت راه برای نوسازی در بخش کامیون‌ها خبر داد که تا 5 میلیون‌ تومان آن بلاعوض است و تا سقف 80 درصد بهای خودرو (سقف 60 میلیون تومان) تسهیلات بانکی در اختیار کامیون‌داران قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها