یک شرکت امنیتی اینترنتی اعلام کرد: باندهای تبهکار با فروش آنلاین داروهای تقلبی آنفلوآنزای خوکی در حال دستیابی به میلیونها دلار ثروت هستند.
کد خبر: ۲۹۴۵۱۸

شرکت انگلیسی Sophos اعلام کرد: تا کنون از انتشار صدها میلیون تبلیغ داروهای تقلبی آنفلوآنزای H1N1 در سال جاری جلوگیری کرده است که بسیاری از آنها در تلاشند نمونه تقلبی داروهای آنتی ویروسی مانند Tamiflu را به مشتریان نگران خود بفروشند.

این داروی سوئیسی توسط سازمان بهداشت جهانی به منظور معالجه و کاهش سرعت پیشرفت بیماری آنفلوآنزای خوکی معرفی شده است.

شرکت Sophos اعلام کرده است بسیاری از باندهای تبهکاری که این تبلیغات را انتشار داده اند روس بوده و پنج کشوری که بیشترین میزان خرید از این داروهای تقلبی را داشته اند کشورهای آمریکا، آلمان، انگلستان، کانادا و فرانسه بوده اند.

سخنگوی این شرکت اعلام کرد: این گروه های خلافکار در واقع سلامت، اطلاعات شخصی و جزئیات کارتهای اعتباری مشتریان خود را در معرض خطر قرار می دهند. همچنین این گروه ها برای موجه نشان دادن تبلیغات خود از نام Canadian Pharmacy استفاده کرده اند.

بررسی های این شرکت نشان می دهد Glavned، یکی از شبکه هایی که توسط تبهکاران روسیه اداره می شود از گسترش وب سایتهای دارویی روزانه 16 هزار دلار درآمد دارد که در صورتی که باندهای تبهکار عضو چندین شبکه مشابه باشند، درآمد روزانه آنها به 100 هزار دلار هم خواهد رسید.

بر اساس گزارش رویترز، گزارشهای سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد پاندمی آنفلوآنزای H1N1 از ماه مارس تا کنون در میان بیش از 206 کشور جهان گسترش پیدا کرده و در حدود 6 هزار و 250 مرگ را بیشتر در مناطق آمریکایی به بار آورده است.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها