سرپرست محیط زیست استان هرمزگان از آغاز مهاجرت فلامینگوها با سرد شدن هوا به سواحل استان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۴۵۰۵

مجید وفادار در بندرعباس گفت: با آغاز فصل سرما هزاران قطعه فلامینگو با پشت سر گذاشتن مسافتهای طولانی از مناطق شمالی و از سمت آفریقا به هرمزگان مهاجرت می کنند.

وی زیستگاه فلامینگوها را مردابهای ساحلی کم عمق، سواحل گلی، ماندابهای حاصل از طغیان دریاچه ها و باتلاقها عنوان کرد و افزود: فلامینگوها با سپری شدن فصل سرما از اواخر اسفندماه، کوچ و سفر دوباره خود را آغاز می کنند.

وی تصریح کرد: در سرشماری نیمه زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی استان در دی ماه 87، کارشناسان این اداره کل حدود چهار هزار قطعه فلامینگو شمارش کردند.

به گفته وفادار، فلامینگو یا مرغ آتشی از رده پرندگان و راسته لک لک سانان است این پرنده دارای پاهای دراز، منقاری منحنی، گردنی بلند و خمیده با بدنی بسیار کشیده و پر وبالی سفید و صورتی است.

وی بیان کرد: پرنده نر و ماده همشکلند ولی ماده، کمی کوچکتر است و پرنده نابالغ ، قهوه ای مایل به خاکستری چرک است فلامینگو از 90 تا 150 سانتیمتر بلندی دارد به آرامی راه می رود و در حالیکه سر ومنقار خود را در آب کم عمق فرو برده، تغذیه می کند.

فلامینگوها یا مرغ آتشی از موجودات آبزی کوچک و پلانگتونها همچنین سخت پوستی بنام آرتمیا تغذیه می کنند و علت قرمزی پر وبال آنها وجود رنگ دانه هایی است که در آرتمیا وجود دارد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها