ایسنا: پلیس منطقه «پاین پلین» در ایالت نیویورک آمریکا از دستگیری یک کهنه‌سرباز42 ساله خبر داده و اعلام کرد: وی به اتهام حمله مسلحانه به یک مدرسه در این منطقه دستگیر شده است. ماموران پلیس منطقه «پاین پلین» در ایالت نیویورک آمریکا، روز گذشته یک مرد 42 ساله به نام کریستوفر کرافت جونیور را که از کهنه سربازان ارتش آمریکاست، به اتهام حمله مسلحانه و به گروگان گرفتن دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه‌ای در همین منطقه دستگیر کردند. رابرت هس، یکی از کارکنان مدرسه خاطرنشان کرد: ساعت 45/7 به وقت محلی و پس از این که زنگ مدرسه به صدا در آمد، این مرد با ورود به مدرسه راهنمایی «استیسی مانتین» و شلیک یک تیر هوایی باعث وحشت حاضران شد. سپس به سمت دفتر مدرسه رفته و کارکنان را به گروگان گرفت.
کد خبر: ۲۹۳۷۶۷

وی خاطرنشان کرد: اکثر دانش‌آموزان بلافاصله پس از شنیدن صدای شلیک به کافه تریا و یا زیر میزهایشان پناه بردند تا از خود حفاظت کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا، این مرد 42 ساله به مدت 2 ساعت تمامی دانش‌آموزان و کارکنان را درون اتاق‌ها و کلاس‌های مدرسه به گروگان گرفته بود و در نهایت با تلاش ماموران فدرال آگاهی آمریکا این گروگانگیری خاتمه یافت و این سرباز قدیمی ارتش توسط ماموران دستگیر شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، این مدرسه راهنمایی حدود 700 دانش‌آموز دارد که در این حمله مسلحانه به هیچ یک از آنان و کارکنان این واحد آموزشی آسیبی نرسیده است.

این مرد در مقابل قاضی رسیدگی به پرونده‌ گفته که زندان جای مناسبی برای او نیست، اما قاضی جنون آنی یا مشکلات روانی را در حین ارتکاب این جرم رد و اعلام کرد که وی به دلیل نارضایتی از ارتش آمریکا دست به چنین اقدامی زده است. به همین دلیل به اتهام مالکیت غیر‌قانونی اسلحه، گروگانگیری و حمله مسلحانه به جرم درجه اول متهم است و در صورت اثبات گناهکار بودنش به حبس بلند مدت محکوم می‌شود. گفته می‌شود، این مرد 42 ساله در سال 2000 میلادی طی یک سرقت مسلحانه از ناحیه شانه مورد اصابت گلوله قرار گرفت، اما پلیس منطقه «پاین پلین» از اعلام جزئیات خودداری کرد.

پرستار بچه در هند به جرم کرایه دادن کودکان و نوزادان به گداها دستگیر شد

ایسنا: روزنامه‌های هندوستان اعلام کردند: ماموران پلیس «دهلی نو» یک پرستار بچه را به اتهام کرایه دادن نوزادان و کودکان به متکدیان دستگیر و روانه زندان کرد.

یکی از روزنامه‌های دولتی هندوستان از قول رئیس پلیس دهلی‌نو نوشت: این زن که برای یک شرکت خدماتی کار می‌کرد، 7 ماه قبل، به اتهام کرایه دادن کودکان و نوزادان به گداها، از این شرکت اخراج شد. پس از آن اعلام شد که این زن به صورت نیمه وقت در منازل اقدام به نگهداری از کودکان و نوزادان می‌کند و در غیاب والدین کودکان، آنها را به ازای روزی دو دلار در اختیار متکدیان قرار می‌دهد. به گزارش آسوشیتدپرس، این زن که به دلایل امنیتی نامش فاش نشده است، پس از دستگیری، به زندان دهلی نو فرستاده شد و به احتمال زیاد، به اتهام اجاره دادن کودکان و نوزادان به گداها و همکاری با آنها و گسترش تکدی‌گری در این کشور به 3 تا 5 سال حبس محکوم می‌شود.

پسر 10 ساله انگلیسی به مغز پدرش شلیک کرد

فارس: نوار ضبط شده مکالمات اورژانس انگلیس نشان می‌دهد، پسری 10 ساله چند دقیقه پس از شلیک به سر پدرش با اورژانس تماس گرفته و درخواست کمک کرده است.

به گزارش گاردین، این پسر در نوار گفته است: من از پشت به سر او شلیک کردم. از دستش خیلی عصبانی بودم. فقط یک دکتر به اینجا برسانید. لطفا عجله کنید. فکر کنم دارد می‌میرد.

وی گفته است: ما به یک دکتر نیاز داریم. پدرم در حال مرگ است.

زمانی که مأمور آدرس را سوال کرده، پسر گیج شده و گفته است، از روی صندوق پستی آدرس را چک خواهد کرد و می‌گوید که پدرش بشدت دچار خونریزی است.

پسر با صدایی وحشت‌زده در حالی که به سنگینی نفس می‌کشد، در پاسخ این پرسش که سن پدرش چقدر است، هیجان‌زده می‌گوید: نمی‌دانم. فقط بیایید و او را ببرید.

او در عین حال سعی دارد خواهرش را که در کنار اوست، آرام کند و به اپراتور می‌گوید بر اثر عصبانیت به سر پدرش شلیک کرده است. زمانی که از او سوال می‌شود سلاح کجاست، می‌گوید در صندوق تفنگ پدرم است. سپس صدای پسر شنیده می‌شود که با ورود مأموران پلیس به صحنه فریاد می‌زند: «عجله کنید، عجله کنید، پدرم» و تماس قطع می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها