رییس مرکز نشر دانشگاهی خبر داد:

38 دانشگاه کشور عضو شبکه محیط مجازی

دکتر محمدمهدی تهرانچی رییس مرکز نشر دانشگاهی با بیان اینکه محیط مجازی عرضه کتب دانشگاهی به زودی افتتاح می‌شود، گفت: 38 دانشگاه بزرگ کشور در حال حاضر عضو این شبکه هستند و کتب دانشگاهی مربوطه در این محیط در دسترس دانشجویان و علاقمندان قرار دارد.
کد خبر: ۲۹۳۶۶۳

رییس مرکز نشر دانشگاهی در گفتگو با ایسنا ، در خصوص طرح شبکه عرضه فراگیر کتب دانشگاهی (شعف) ، بیان کرد: با توجه به معضل اصلی دانشگاه‌های کشور در رابطه با ارایه و عرضه کتاب، جهت ایجاد هماهنگی در عرصه نشر کتب علمی توسط دانشگاه‌ها ، مرکز نشر دانشگاهی با این طرحی، اقدام به عرضه این کتب در فضای مجازی و حقیقی کرده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه دائمی طرح شعف در تهران برپاست ، اظهار کرد: مرحله مهمتر ارایه کتب دانشگاهی در شبکه مجازی و اینترنت است که تمامی اطلاعات و عناوین کتب دانشگاهی در این شبکه فهرست خواهد ‌شد.

تهرانچی تصریح کرد: به زودی قابلیت جستجو در نمایه مذکور فراهم می‌شود تا از این طریق هر محقق و پژوهشگری با جستجوی هر عنوان کتاب دانشگاهی ، به کتاب‌های علمی کشور دسترسی پیدا کند و همانجا بتوانند کتاب را به صورت آن لاین خریداری کنند.

رییس مرکز نشر دانشگاهی با بیان اینکه 38 دانشگاه بزرگ کشور در حال حاضر عضو این شبکه هستند، افزود: برنامه آینده مرکز، ایجاد هماهنگی برای بهینه سازی امکان نشر و چاپ کتاب در مراکز دانشگاهی است.

وی با اشاره به امکان جستجو در محتوای مطالب کتب دانشگاهی، عنوان کرد: این امکان در محیط وب در حال راه‌اندازی است.

رییس مرکز نشر دانشگاهی با اشاره به وجود 4 هزار عنوان کتاب دانشگاهی در نمایشگاه دائمی این مرکز، ‌افزود: در نهایت حدود 8 هزار عنوان کتاب در این مجموعه عرضه می‌شود.

تهرانچی با بیان اینکه این تسهیلات برای اولین بار فراهم شده است، تصریح کرد: در گذشته در رابطه با جستجوی مقالات، مراکزی وجود داشت ولی مراکز نشر دانشگاهی این کار را برای نخستین بار انجام می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها