جام‌جم: عملکرد پنج‌ساله اول و چشم‌انداز و راهبردهای پنج‌ساله دوم مدیریت عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما با حضور خبرنگاران مطبوعات و رسانه‌ها ساعت 30/9 روز چهارشنبه 20/8/88 در سالن مجموعه مذاکرات مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۳۳۶۰

راه‌اندازی چند شبکه تازه در پنج‌ساله دوم مدیریت ضرغامی

فارس: قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما گفت: ما در پنج ساله دوم مدیریت آقای ضرغامی راه‌اندازی شبکه فیلم و سریال عربی و شبکه اسپانیایی به همراه شبکه‌های کودک، فیلم و سریال و مستند را در برنامه داریم تا بخشی از رقابت نابرابر در جنگ‌رسانه‌ها را جبران کنیم. علی دارابی درباره برنامه‌های پنج سال دوم سیدعزت‌الله ضرغامی در رسانه ملی گفت: بزودی گزارشی از عملکرد آقای ضرغامی و همچنین محورها و روِوس برنامه‌ها اعلام می‌شود. وی اظهار کرد: مساله افزایش مخاطبان، تنوع شبکه‌ها، تخصصی شدن بیشتر شبکه‌ها و توجه بایسته به صدا و تصویر رسانه در عرصه بین‌الملل از نکات مهم است و مورد تاکید قرار دارد. وی افزود: امروز به معنای واقعی رسانه‌ها در جنگ رسانه‌ای نقش‌آفرینی می‌کنند. رادیو و تلویزیون و اینترنت به عنوان گروه مرجع هستند و زبان دسترسی‌ها را آسان کرده‌اند و جامعه جوان ما که به سمت علمی شدن در حرکت است، به راحتی از آن استفاده می‌کند. این توانایی‌ها و همچنین گذر از آنالوگ به دیجیتال از مختصات جهانی است که ما در آن زندگی می‌کنیم و باید تلاش بایسته‌ای بکنیم برای این نبرد نابرابر. قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: به دلیل کمبود امکانات و همچنین عدم رعایت اخلاق از سوی دشمن، رسانه‌های بیگانه با برنامه‌های مستهجن به مردم توهین می‌کنند. در این میان ما تلاش می‌کنیم هم به لحاظ کمی، کیفی و عمق بخشی در حوزه‌های محتوا، تحولات اساسی داشته باشیم. وی ادامه داد: ما در 5 سال دوم، راه‌اندازی شبکه فیلم و سریال عربی و شبکه اسپانیایی به همراه شبکه‌های کودک و نوجوان، فیلم و سریال و مستند را در برنامه خواهیم داشت، ضمن این‌که برنامه‌های نرم‌افزاری آنها را آماده کرده‌ایم و اگر امکانات مالی هم فراهم شود، ما این شبکه‌ها را راه‌اندازی می‌کنیم تا بخشی از این رقابت نابرابر را جبران کنیم.

اعتبار «عرب ست» مخدوش شد

ایسنا: معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما درباره قطع شبکه برون‌مرزی «العالم» که از سه‌شنبه اتفاق افتاد، گفت: عرب‌ست با این کار، اعتبار خودش را بشدت در جهان عرب مخدوش کرد‌ه‌است و هزینه سنگینی را بابت این رفتار پرداخت خواهد کرد. محمد سرافراز درباره قطع شبکه «العالم» از روی ماهواره‌های عرب ست، نایل ست و بدر، خاطرنشان کرد: ابتدا عرب ست «العالم» را قطع کرد و بعد به نایل‌ست هم گفتند و آنها نیز این شبکه را قطع کردند؛ این درحالی است که این شرکت‌ها با صداوسیما قرارداد دارند و نمی‌توانند بدون اطلاع قبلی اقدام به چنین کاری کنند. معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما ادامه داد: مسولان عرب ست اشاره کردند که طی 2 ماه اخیر شبکه العالم با یک معارض عربستانی مصاحبه کرده و به همین دلیل این شبکه قطع شده است. آنان در بند دوم توضیح داده‌اند که ما به معارضان ایرانی در عرب ست میدان ندادیم و نگذاشتیم شبکه‌های ایرانی پخش شوند. وی ادامه داد: بخش دومی را که مسوولان عرب ست در نامه‌شان آورده‌اند هم کاملا مخدوش است؛ چراکه شبکه العربیه مال خود عربستان است؛ آنها نه تنها با معارضان ایرانی صحبت کرده‌اند که با گروه‌هایی که ما آنها را تروریست می‌دانیم مثل جندالله و منافقین هم مصاحبه و درباره آنان برنامه‌سازی کردند. پس ادعای دومشان هم کاملا مخدوش بود.

جایزه منتقدان جوان هند به علیدی

ایسنا: شهرام علیدی، کارگردان ایرانی با فیلم سینمایی «زمزمه با باد» جایزه منتقدان جوان هند را در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «مومبای» در کشور هندوستان گرفت.شهرام علیدی با فیلم سینمایی زمزمه با باد، جایزه منتقدان جوان هند یا جایزه دروازه نقره‌ای هند را در بخش مسابقه بین‌الملل یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مومبای در کشور هندوستان به‌دست آورد. جایزه منتقدان جوان هند، جایزه آکادمی هنر و سینمای مومبای به‌شمار می‌رود.

مستند «صفویه» در شبکه جهانی سحر

جام‌جم: مجموعه مستند صفویه بزودی از سیمای آذری شبکه جهانی سحر پخش می‌شود. فرهاد مختاری، نویسنده و تهیه‌کننده مستند صفویه در این ارتباط گفت: این مجموعه مستند در 20 قسمت 25 دقیقه‌ای به بررسی جنبه‌های مختلف تاریخ صفویه و تاثیر آن بر جامعه ایران اسلامی می‌پردازد و در حال حاضر، مراحل بازبینی و انجام اصلاحات را سپری می‌کند و با اتمام این مرحله، احتمالا پخش آن از سیمای آذری شبکه جهانی سحر آغاز خواهد شد.

آغاز تدوین رقص باران

جام‌جم: فیلم تلویزیونی «رقص باران» به نویسندگی و کارگردانی سید مجید موسویان و به تهیه‌کنندگی سیداحمد کاشانچی در گروه فیلم و سریال شبکه 3 سیما آماده می‌شود.تصویربرداری این تله‌فیلم به پایان رسیده و هم‌اکنون کار تدوین آن از سوی معین کریم‌الدینی در حال انجام است. اسماعیل خلج، پری کربلایی، حبیب اللهیاری، مجید سعیدی، مریم کاظمی، نرگس محمدی و ابراهیم ابراهیمی بازیگران این فیلم هستند.رقص باران، قصه پیرزن روستایی ساده‌دلی به نام «حیات» است که بنابر اصرار پسرش اسماعیل به تنهایی راهی سفری به سوی تقدیر می‌شود.

روزهای پایانی «با من مهربان باش»

جام جم: تصویربرداری فیلم تلویزیونی «با من مهربان باش» به کارگردانی یاشار سربلند روزهای پایانی خود را می‌گذراند.با نزدیک شدن به روزهای پایانی تصویربرداری فیلم تلویزیونی با من مهربان باش، تدوین این تله‌فیلم و ساخت موسیقی آن نیز آغاز شده و طبق پیش‌بینی‌ها تا ماه آینده آماده پخش خواهد شد.فیلمبرداری اواخر این هفته به پایان خواهد رسید. پونک، فرمانیه و بریانک از جمله لوکیشن‌های اصلی این تله‌فیلم بوده است، ضمن این که تدوین از سوی محمدجواد رحمانی و ساخت موسیقی توسط سعید و وحید مهراد همزمان با تصویربرداری آغاز شده است.قرار است این تله‌فیلم، روز12 آذر و به مناسبت روز جهانی معلولان روی آنتن برود.سیاوش تهمورث، امیرحسین کلهر، افسانه ناصری، امیرمحمد زند، آتش تقی‌پور، شبنم معززی، اصغر نقی‌زاده، زیبا کاویانی، مجتبی باحشمت و هما خاکپاش از بازیگران اصلی این تله‌فیلم هستند.با من مهربان باش، تفاوت برخورد 2 خانواده از 2 فرهنگ متفاوت با مشکلات فرزندان معلولشان را بررسی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها