گروه حوادث: مرد سابقه‌داری که به بهانه استخدام در پالایشگاه نفت و گاز عسلویه اقدام به کلاهبرداری از جویندگان کار می‌کرد، برای بیست و یکمین بار دستگیر شد. به گزارش «جام‌جم»، چندی پیش مردی با حضور در شعبه 19 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران از مدیرعامل یک شرکت بازرگانی شکایت کرد. شاکی در اظهاراتش به بازپرس انصاری گفت: در جستجوی کار مناسبی بودم تا این‌که با مشاهده آگهی‌ یکی از روزنامه‌ها، متوجه آگهی استخدام در پالایشگاه‌های نفت و گاز در عسلویه شدم.
کد خبر: ۲۹۳۳۱۸

بنابر این، با دفتر آن شرکت تماس گرفتم و روز بعد برای دیدن مدیرعامل شرکت به آن محل در پونک تهران رفتم و پس از گفتگو با مدیرعامل شرکت، مدارک شناسایی و تحصیلی‌‌ام را به همراه مبلغ 1100 تومان به منشی شرکت تحویل دادم و مشخصاتم را در فرم استخدام نوشتم. مدیرعامل شرکت عنوان کرد؛ شما شرایط استخدام در عسلویه را دارید. ولی باید 3 فقره سفته یک میلیونی را از کیوسک روزنامه‌‌فروشی در انتهای خیابان شرکت خریداری و آن را امضا کنید تا ما پس از یک ماه، مقدمات استخدام شما را فراهم کنیم. بناچار پذیرفتم و 3 فقره سفته بانکی را خریداری کردم و پس از امضای آنها به عنوان ضمانت کاری در اختیار مدیرعامل شرکت بازرگانی قرار دادم و پس از بازگشت به منزلم، منتظر ماندم تا او در تماس‌های بعدی، روز عقد قرارداد کاری و مقدمات سفرم به عسلویه را به من اطلاع دهد، اما یک ماه گذشت و خبری از مسوولان شرکت نشد، به محل کار شرکت رفتم ولی متوجه شدم آن محل تخلیه شده و فرد دیگری به فعالیت بازرگانی اشتغال دارد و جستجوهایم برای یافتن مرد شیاد بی‌نتیجه ماند.

پس از شکایت این مرد، افراد دیگری به مرکز پلیس تهران مراجعه و شکایت‌های مشابهی ارائه کردند. ماموران در بررسی تصاویر چهره‌نگاری رایانه‌ای از کلاهبردار فراری متوجه شدند که تصاویر متعلق به یک مرد میانسال است که به یک شیوه، جویندگان کار را فریب داده است.

پاتوق‌های احتمالی متهم زیرنظر گرفته شد تا این‌که 15 آبان‌ماه جاری از سوی ماموران اطلاعات ناجا در یکی از شهرستان‌های کشور شناسایی و دستگیر شد.

با انتقال این متهم به مرکز پلیس، وی مورد بازجویی قرار گرفت و هر گونه کلاهبرداری از جویندگان کار را انکار کرد.

20 سابقه کیفری در پرونده متهم

به دنبال انکار متهم، ماموران به بررسی سوابق کیفری وی پرداختند که معلوم شد؛ متهم 20 بار به اتهام کلاهبرداری، جعل عنوان، جعل تهیه و فروش گذرنامه، کارت پایان خدمت سربازی، مدارک شناسایی و اسناد و مدارک جعلی دستگیر و روانه زندان شده است و هر بار پس از پایان یافتن محکومیت یا هنگام مرخصی از زندان، کلاهبرداری‌هایش را از سر گرفته است و از سال 84 با استخدام زنان و دختران جوان، شرکت‌های کاغذی تشکیل داده و با چاپ آگهی در یکی ار روزنامه‌های تهران، جویندگان کار رابه بهانه استخدام در پالایشگاه‌های نفت و گاز در عسلویه فریب داده است و اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده و با استفاده از مدارک شناسایی و سفته‌های دریافتی از آنها، جویندگان کار را دچار دردسر کرده و با ارائه سفته‌ها به مراجع قضایی، از آنها شکایت و اقدام به کلاهبرداری‌های میلیونی از جویندگان کار کرده است.

با مشخص شدن این موضوع، مرد کلاهبردار دوباره مورد بازجویی قرار گرفت و به کلاهبرداری از 50 جوینده کار اعتراف کرد. بنابراین گزارش، متهم با قرار قانونی روانه بازداشتگاه پلیس شد تا تحقیقات تکمیلی از وی صورت گیرد و راز ابعاد مختلف پرونده فاش شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها