ایسنا: در بیست ‌و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، برای دومین ‌بار فیلم‌های بلند ویدئویی در قالب بخش ویدئو سینما رقابت می‌کنند.در این بخش یک سیمرغ بلورین به بهترین کارگردانی اثر بلند ویدئویی اهدا خواهد شد.سال گذشته آثاری از بهروز افخمی، پوران درخشنده، سعید ابراهیمی‌فر، سیروس الوند، وحید نیکخواه‌آزاد، شهرام مکری و سیامک شایقی در این بخش از جشنواره رقابت کردند.
کد خبر: ۲۹۳۱۲۳

ساخت اثر تازه مهرجویی در سیمافیلم

جام‌جم: داریوش مهرجویی فیلم بلند جدید خود را با عنوان «چه زندگی شگفت‌انگیزی» در مرکز سیمافیلم می‌سازد. این فیلم که مهرجویی بیشتر تمایل دارد آن را با عنوان «آسمان محبوب» بخواند‌ با بازی علی مصفا،‌ لیلا حاتمی، ‌همایون ارشادی، مانی حقیقی،‌ محمدباقر صفانور و مبینا کریمی 20 آبان در مشهد اردهال کلید می‌‌خورد.«چه زندگی شگفت‌انگیزی» داستان زندگی دکترجوان و مطرحی است که در اوج موفقیت کاری و اجتماعی‌اش متوجه می‌شود که بیماری لاعلاجی دارد.

«بیست» برنده تندیس نقره‌ای جشنواره دمشق

فارس: فیلم «بیست» به تهیه‌کنندگی پوران درخشنده تندیس نقره‌ای بهترین فیلم جشنواره دمشق را گرفت.این فیلم به تهیه‌کنندگی پوران درخشنده و کارگردانی عبدالرضا کاهانی است که با حضور در جشنواره فیلم دمشق، جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد. داوران جشنواره دمشق با تجلیل از بازیگران که بسیار طبیعی در فضایی واقعی به ایفای نقش می‌پردازند، بیست را فیلمی متفاوت از سینمای ایران دانستند.

برگزاری جشنواره فیلم کوتاه در 12 شهر

ایسنا: در آستانه برگزاری بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران صبح دیروز نشست خبری این جشنواره با حضور ناصر باکیده، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان برگزار شد.باکیده در این جلسه به ذکر توضیحاتی درباره چگونگی برگزاری بیست‌وششمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران پرداخت و عنوان کرد: امسال علاوه بر بخش مسابقه، بخش ویژه‌ای نیز به «چشم‌انداز سرزمین زیبای ما» اختصاص یافته است، از سویی توجه جدی ما به فیلم‌های دارای مفاهیم معنوی هم موجب شده است که بخشی به عنوان «آیین مهر» را نیز داشته باشیم. همچنین بخش «چراغ راه» با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب دربرگیرنده فیلم‌هایی است که با موضوع اصلاح الگوی مصرف ساخته شده‌اند.باکیده در ادامه با بیان این‌که تعداد آثار ارسالی به جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان بسیار بالاست، این تعداد را یک پتانسیل و نوعی برکت دانست.بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از 20 تا 25 آبان‌ماه به طور همزمان در تهران و 12 شهر ایران برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها