علیرضا موسایی از اهواز – مدتی است وقتی که کامپیوتر را روشن می‌کنم پیغام زیر روی صفحه نمایش داده می‌شود. لطفا درباره این پیغام و نحوه رفع شدن آن توضیح دهید.
کد خبر: ۲۹۳۰۴۶

DNS failed to load contorol 'socketXCtl'

from socket.ocx.your version of socketx.ocx

may be outdated make sure you are using the

‌.version of contorol that was provided with your application جاهایی که در هنگام روشن شدن سیستم فعال می‌شوند به شرح زیر هستند:

1– از منوی ‌Start‌ گزینه ‌Run‌ را انتخاب کرده و عبارت ‌msconfig‌ را تایپ و تایید کنید. از لبه ‌Startup‌ فهرست برنامه‌های اجرا شده در هنگام روشن شدن سیستم را خواهید دید.

2– در پوشه‌های زیر

Documents and Settings\username\Start Menu

‌\Programs\Startup folder

Documents and Settings\All Users\Start Menu‌

‌\Programs\Startup folder

همین طور در رجیستری به نشانی‌های:

‌. HK_Local_Machine\Software\Microsoft\1‌

‌Windows\CurrentVersion\Run‌

‌. HK_Local_Machine\Software\Microsoft\Windows2‌

‌\CurrentVersion\RunServices‌

‌. HK_Current_User\Software\Microsoft\Windows3‌

‌\CurrentVersion\Run‌

‌. HK_Current_User\Software\Microsoft\Windows4‌

‌\CurrentVersion\RunServices‌

به دنبال برنامه یا پردازشی بگردید که باعث چنین پیغامی می‌شوند (پردازشی در زمینه ‌DNS‌.) پس از یافتن آنها با توجه به نوع ظهور، آنها را پاک ‌(Delete)‌ یا غیرفعال ‌(Disable / Uncheck)‌ کنید.

در پاره‌ای موارد ممکن است دلیل این پیغام بدافزار یا ‌Spyware‌ باشد. به همین منظور می‌توانید از آنتی‌ویروس‌های آنلاین زیر (نشانی دریافت آنها نیز درج شده است) استفاده کنید:

‌ Housecall‌

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

‌ Panda Online scan‌

http://www.pandasoftware.com/ activescan/com

/activescan_principal.htm

‌ eTrust Web Scanner‌

.ca.com/securityadvisor/virusinfo/scan.aspx3http://www‌

سپس سه ‌Antispyware‌ زیر را پس از به‌روزرسانی استفاده کنید:

‌ Spybot S & D‌

lang=en&page=download?http://security.kolla.de/index.php

Adaware‌

http://www.lavasoft.de/support/download/

‌ Microsoft Windows Defender‌

http://www.microsoft.com/athome/security/spyware

/software/default.mspx


فرزین عباسی از بوشهر – آیا می‌شود زیرنویس چسبانده شده به فیلم را از آن جدا (حذف) کرد؟ لطفا راه حل آن را بگویید.

‌ ‌ابتدا باید دید زیرنویس به‌صورت ‌Hard Sub‌ در فیلم نمایش داده می‌شود یا خیر. یعنی آیا زیرنویس روی فیلم حک شده است؟ اگر به این صورت باشد که امکان جداسازی آن وجود ندارد. بعضی مواقع زیرنویس ‌srt‌ را به کمک برنامه‌هایی به فیلم ‌Join‌ می‌کنند.

در این حالت زیرنویس به فیلم چسبیده است و می‌توان به کمک برنامه‌هایی مانند ‌Virtual Dub Mod‌ و یا فیلتری با نام ‌Vob Sub‌ که روی نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای نصب می‌شود و امکان جداکردن زیرنویس با فرمت‌های ‌srt, sub/idx, psb‌ و ‌Sub‌ را دارد زیرنویس فیلم را از آن جدا کرد.

و حالا چند پرسش متداول از طرف مخاطبان کلیک:

چگونه می‌توانیم به بایگانی الکترونیکی کلیک دسترسی پیدا کنیم؟

پس از ورود به سایت جام‌جم آنلاین

http://jamejamonline.ir/‌

و انتخاب »کلیک« از منوی »ضمائم« وارد صفحه اصلی مربوط به کلیک شوید.

سپس از قسمت بالا–چپ صفحه گزینه »آرشیو ضمائم« را انتخاب و شماره دلخواه خود را برگزینید.

‌ ‌لازم به ذکر است که نسخه‌های آنلاین کلیک از شماره 176 به بعد بر وب موجود است و برای دریافت همه نسخه‌ها بر لوح فشرده می‌توانید با شماره تلفن جام‌جم (22222511) بخش آرشیو یا کتابخانه تماس حاصل فرمایید.


چگونه می‌توانیم تمام صفحات کلیک را تنها بر یک فایل ‌pdf‌ دریافت کنیم؟

متاسفانه فعلا این سرویس فعال نیست و هر یک از صفحات در فایلی جداگانه قابل دریافت است (در قسمت پایین–چپ عکس مشخص شده است) اما خوشبختانه به زودی این امکان هم برقرار خواهد شد.

گذشته از این برخی از سایت‌های خصوصی مستقل از جام‌جم این امکان را برای مخاطبان فراهم آورده‌اند.

مهدی رشنو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها