گروه جامعه: جزئیات شرایط استخدام بیش از 60 هزار معلم حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی از سوی دولت برای اجرا ابلاغ شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، براساس این قانون دولت موظف است در اجرای جزء (2) بند (و) ماده (145) قانون برنامه چهارم توسعه و بند (ج) ماده (24) قانون مدیریت خدمات کشوری، از تاریخ تصویب این قانون حداکثر ظرف 5 سال نیروهای حق‌التدریسی، ‌نهضت سواد‌آموزی، مربیان پیش‌دبستانی و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تا سقف 60 هزار نفر با رعایت ماده (46) قانون مدیریت خدمات کشوری و شرایط عمومی استخدامی کشور به استخدام آموزش و پرورش درآورد.
کد خبر: ۲۹۲۸۰۷

بر این اساس، معلمان حق‌التدریسی وزارت آموزش و پرورش دارای مدرک کارشناسی و بالاتر با 4 سال سابقه حق‌التدریسی مستمر و شاغل بودن تا پایان سال تحصیلی 88 - 87 و داشتن میانگین حداقل 12 ساعت تدریس در هفته در 4 سال گذشته، به استخدام رسمی درمی‌آیند.

براساس این قانون، همچنین معلمان حق‌التدریسی وزارت آموزش و پرورش دارای مدرک کاردانی با 5 سال سابقه حق‌التدریسی و شاغل بودن تا پایان سال تحصیلی 88 - 87 و داشتن میانگین حداقل 12 ساعت تدریس در هفته در 5 سال گذشته به صورت پیمانی استخدام می‌شوند. همچنین معلمان حق‌التدریسی دارای مدرک دیپلم (با اولویت معلمان کوچ‌رو) با 7 سال سابقه حق‌التدریسی مستمر و شاغل بودن تا پایان سال تحصیلی 88 87 و داشتن میانگین حداقل 24 ساعت تدریس در هفته در 7 سال گذشته به صورت پیمانی استخدام می‌شوند. معلمان حق‌التدریسی دارای مدرک کاردانی و دیپلم هم پس از استخدام پیمانی مطابق این قانون در صورت اخذ مدارک کارشناسی به استخدام رسمی درمی‌آیند و معلمان حق‌التدریسی که در زمان تصویب این قانون دانشجوی کارشناسی بوده و تعداد واحدهای گذرانده آنها تا پایان سال تحصیلی 87 - 88 برابر تعداد واحدهای مدرک کاردانی باشد با رعایت ماده (3) این قانون به استخدام پیمانی درمی‌آیند.

بر این اساس، معلمان حق‌التدریسی دارای مدرک کاردانی آموزش ابتدایی و رشته‌های خاص کاردانش و فنی و حرفه‌ای به تشخیص آموزش و پرورش در صورت داشتن شرایط ماده (3) این قانون به استخدام رسمی درمی‌آیند و مشمولین تبصره (3) ماده واحده قانون لغو مواد (6) و (6 مکرر الحاقی) به اساسنامه نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران و تعیین ضوابط به کارگیری آموزشیاران مصوب 8/8/1380 که در زمان تصویب این قانون در نهضت سوادآموزی شاغل بوده و دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند به صورت رسمی و همچنین دارندگان مدرک کاردانی به صورت پیمانی استخدام می‌شوند.

استخدام آموزشیاران نهضت

براساس این قانون، 7 هزار نفر از بین آموزشیارانی که بعد از تاریخ 8/8/1380 در نهضت سوادآموزی دارای بیش از 60 ماه سابقه خدمت باشند به شرط شاغل بودن در نهضت سوادآموزی در زمان تصویب این قانون و داشتن حداقل مدرک کاردانی با اولویت رشته‌های مرتبط و مدارک تحصیلی بالاتر و سنوات خدمت در صورت داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر به صورت رسمی و در صورت داشتن مدرک کاردانی به صورت پیمانی به استخدام در‌می‌آیند.

بر این اساس، همه آموزشیاران نهضت سوادآموزی موظف به گذراندن دوره‌های آموزشی بدو خدمت طبق برنامه آموزش و پرورش هستند و همه آموزشیاران نهضت سوادآموزی که براساس مواد (4) و (5) این قانون به استخدام درمی‌آیند تا زمانی که نیاز به خدمات آنان در نهضت سوادآموزی باشد، موظف به خدمت در نهضت سوادآموزی بوده و در صورت عدم نیاز نهضت سوادآموزی و موافقت آموزش و پرورش، با رعایت مفاد این قانون در آموزش و پرورش خدمت می‌کنند.

براساس این قانون، 900 نفر از مربیان پیش‌دبستانی که بیش از 10 سال سابقه همکاری با آموزش و پرورش دارند در صورت شاغل بودن تا پایان سال تحصیلی 88 - 87 و دارا بودن مدرک کارشناسی و بالاتر به صورت رسمی و دارندگان مدرک کاردانی و دیپلم به صورت پیمانی به استخدم درمی‌آیند و همچنین مربیان و کارشناسانی که با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری می‌کنند با داشتن حداقل 5 سال سابقه به صورت مستمر و تمام وقت (44 ساعت در هفته) و شاغل بودن در زمان تصویب این قانون با داشتن حداقل مدرک لیسانس به استخدام رسمی و با مدرک کاردانی به استخدام پیمانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درمی‌آیند. بر این اساس، همه افرادی که از طریق این قانون به استخدام درمی‌آیند صرفا در مناطق مورد نیاز آموزش و پرورش و یا نهضت سوادآموزی در آن استان مشغول به کار خواهند شد و نقل و انتقال این افراد پس از 5 سال اشتغال از زمان استخدام رسمی و در صورت موافقت مبدا‡ و نیاز مقصد امکان‌پذیر خواهد بود.

براساس این قانون، از تاریخ تصویب این قانون بکارگیری هرگونه نیروی حق‌التدریس جدید در وزارت آموزش و پرورش ممنوع است و از تاریخ تصویب این قانون، معلمان مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق مراکز و دانشگاه‌های تربیت معلم، دانشگاه شهید رجایی و مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم(ص) ضمن رعایت ماده (1) این قانون به استخدام پیمانی درمی‌آیند. فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور نیز از طریق آزمون ورودی و گذراندن دوره‌های لازم حسب نیاز وزارت آموزش و پرورش می‌توانند استخدام شوند. بر این اساس، دارندگان مدارک دیپلم و کاردانی (به استثناء نیروهای مشمول تبصره «3» ماده «3») که به موجب این قانون استخدام می‌گردند، در امور اداری و دفتری مدارس به کار گرفته می‌شوند مگر در مناطقی که با تشخیص آموزش و پرورش نیاز به خدمات آموزشی آنها باشد که پس از طی دوره‌های لازم در رسته آموزشی به کار گرفته می‌شوند. در صورتی که دارندگان مدرک دیپلم طی 5 سال و کاردانی طی 3 سال از زمان استخدام موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش شوند، ضمن گذراندن دوره‌های آموزشی مربوط برابر ضوابط و مقررات آموزش و پرورش به رسته آموزشی منتقل می‌شوند.

این قانون دولت را موظف کرده است از تاریخ تصویب این قانون مطابق بند (ج) ماده (24) قانون مدیریت خدمات کشوری معلمان حق‌التدریسی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش‌دبستانی و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موضوع این قانون را به استخدام درآورد.

بر این اساس، استخدام معلمان حق‌التدریس و نهضت سوادآموزی، مربیان پیش‌دبستانی و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رعایت بند (ی) ماده (145) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد و در سال‌های بعد از برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، آموزش و پرورش موظف به استخدام باقیمانده آنها تا سقف 60 هزار نفر براساس مفاد این قانون در مدت زمان تعیین شده خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها