خبرگزاری فرانسه: بانک جهانی روز چهارشنبه پیش‌بینی‌های خود را در مورد رشد اقتصادی چین افزایش داد. بانک جهانی پیش‌بینی‌های خود را درباره رشد اقتصادی چین از 2/7 درصد که در ماه ژوئن اعلام کرده بود به 4/8 درصد رساند ضمن آن‌که چین را برای برقراری دوباره توازن اقتصادی تحت فشار گذاشت.
کد خبر: ۲۹۲۲۵۳

 بانک جهانی در چشم‌اندازهای سه ماهه خود خاطرنشان کرد چین در رسیدن به هدف رشد تولید ناخالص داخلی 8 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2009 (رشدی که برای حفظ میزان فرصت‌های شغلی در این غول اقتصادی آسیا ضروری تلقی شده است) با دشواری مواجه است. به‌رغم کاهش صادرات، اقتصاد چین به علت سیاست پولی و مالی توسعه‌طلبانه پکن همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد، سرمایه‌گذاری در زیرساخت ها، عاملی کلیدی بوده اما مصرف نیز همچنان حفظ شده است و به تازگی نیز احیای اقتصادی در بخش مسکن صورت گرفته است.

اوکراین پول روسیه را نمی‌دهد

واحد مرکزی خبر: شرکت نفت و گاز اوکراینNaftogaz برای خرید گاز مورد نیاز خود در ماه اکتبر امسال، مجبور است وام بگیرد.

به‌ گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری ریانووستی از کیف، بوگدان سوکولوسکی مشاور رئیس‌جمهور در امور امنیت انرژی بین‌المللی گفت: شرکت نفت و گاز برای تامین مالی گاز وارداتی خود از روسیه، مجبور است‌ وام بگیرد.

وی افزود: ما برای پرداخت گاز وارداتی خود با مشکل مواجه شده‌ایم و شرکت نفت و گاز متاسفانه نتوانسته است در ماه اکتبر پول مورد نیاز خود را برای پرداخت پول گاز وارادتی از روسیه تامین کند. اوکراین قرار است در سال 2009 بیش از 40 میلیارد متر مکعب گاز از روسیه وارد کند، اما به علت مشکلات مالی نتوانسته است بیش از 33 میلیارد متر مکعب گاز وارد کند.

افزایش بیکاری در آلمان

ایسنا: کمیسیون اروپا از افزایش نرخ بیکاری در آلمان خبر داد.

در پیش‌بینی‌های جدید کمیسیون اروپا در ارتباط با موضوع‌های اقتصادی، آمده است که آلمان اگر چه به پیشرفت‌های فراوانی در جهت مبارزه با بحران اقتصادی نایل آمده است، اما هنوز با موج جدید بیکاری در کشور روبه‌رو خواهد شد. در پیش‌بینی کمیسیون اروپا برای شرایط اقتصادی آلمان آمده است که شمار بیکاران آلمان از 7/7 درصد در حال حاضر به 2/9 درصد در سال آینده میلادی خواهد رسید. این در حالی است که وزیر کار آلمان چندی پیش گفته بود: بر اثر بحران اقتصادی طی ماه‌های آینده نرخ بیکاری آلمان روند افزایشی خواهد داشت، اما این افزایش از 4 میلیون نفر فراتر نخواهد رفت.

سود خالص نیسان کاهش یافت

بلومبرگ: شرکت خودروسازی نیسان‌موتور ژاپن روز چهارشنبه از کاهش 9/92 درصدی سود خالص خود در 6 ماه نخست سال مالی جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال به علت کاهش فروش خود، خبر داد.

سود خالص نیسان که سومین خودروساز بزرگ ژاپن است، در 6 ماه منتهی به ماه سپتامبر بالغ بر 9 میلیارد ین (100 میلیون دلار) بوده است. این در حالی است که این خودروساز ژاپنی که 44 درصد سهام آن در اختیار شرکت رنو فرانسه است، در مدت مشابه پارسال 126 میلیارد و 300 میلیون ین سود کرده بود. این خودروساز ژاپنی در سه ماهه آوریل ‌ ژوئن، 901 هزار دستگاه خودرو فروخته است که 8/6 درصد از مدت مشابه پارسال کمتر است.

نیسان علت عملکرد بهتر از حد انتظار خود را فروش بالای خودرو در چین و مشوق‌های دولت ژاپن برای خرید خودروهای جدید در جریان بحران اقتصادی دانسته است.به گزارش پایاه اینترنتی بلومبرگ از توکیو، نیسان قصد دارد 20 هزار نفر از کارکنان خود را به منظور مقابله با بحران اقتصادی جهان، اخراج کند.

کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در کره

واحد مرکزی خبر: کره جنوبی از کاهش سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در این کشور خبر داد.

وزارت دارایی کره جنوبی در گزارشی اعلام کرد به علت بحران اقتصادی در جهان، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی این کشور در 9 ماه نخست سال 2009 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تقریبا به نصف رسیده است. بر اساس این گزارش، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در کره جنوبی در فاصله ماه‌های ژانویه تا سپتامبر، دی تا شهریورماه، 7/48 درصد کاهش یافته و به 13 میلیارد و 350 میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در این کشور در فاصله زمانی مشابه سال گذشته بیش از 26 میلیارد دلار برآورد شده بود.براساس این گزارش سرمایه‌گذاری خارجی در بیشتر بخش‌ها از جمله فعالیت‌های صنعتی، معدن، خرده‌فروشی و عمده‌فروشی و بخش املاک و مستغلات کاهش داشته است.در گزارش وزارت دارایی کره جنوبی بحران اقتصادی جهان علت اصلی کاهش سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در کشورها اعلام شده و آمده است به‌رغم ادامه روند کاهش سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی آهنگ این روند رو به کاهش قرار دارد.

کاهش 54 درصدی سود توتال

بلومبرگ: شرکت عظیم نفتی توتال فرانسه روز چهارشنبه از کاهش 54 درصدی سود خود در 3 ماهه سوم امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، خبر داد.

توتال در بیانیه‌ای اعلام کرد سود خالص این شرکت به علت کاهش بهای نفت خام، به یک میلیارد و 870 میلیون یورو (2 میلیارد و 760 میلیون دلار) کاهش یافته است. این رقم اندکی بهتر از پیش‌بینی تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی سرویس خبری داو جونز مبنی بر سود یک میلیارد و 840 میلیون یورویی توتال در این مدت است. سود توتال در 9 ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 48 درصد کاهش یافته و به 5 میلیارد و 700 میلیون یورو رسیده است. توتال می‌گوید پالایشگاه‌های نفتی این شرکت در 3 ماهه سوم امسال تولید خود را به میزان 10 درصد کاهش داده است تا خود را با کاهش تقاضا تطبیق دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها