کارشناس مسوول اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: 12 میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات طرح صیانت از جنگل‌های شمال برای انجام عملیات توسعه، احیا، غنی سازی و مراقبت از جنگل‌های استان در سال جاری تخصیص یافت.
کد خبر: ۲۹۲۰۴۰

به گزارش ایسنا، سعید محمدی با اشاره به این که این عملیات از پروژه‌های توسعه و احیاء جنگل‌های شمال کشور است، افزود: این اعتبار برای یکهزار و یکصد هکتار عملیات احیاء و غنی سازی، 500 هکتار عملیات توسعه جنگل و نیز حدود 18 هزار هکتار عملیات مراقبت از جنگلکاری‌های سنوات قبل، توسعه اداره جنگلکاری و پارک‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هزینه می‌شود.

وی افزود:هم اکنون عملیات توسعه و احیای جنگل‌های استان با هدف ایجاد یک توده جنگلی و مصنوعی بر روی خاک‌های غیر جنگلی با کاشت گونه‌های پهن برگ و سوزنی برگ در حال اجرا است.

محمدی با اشاره به این که فضاهای سبز و جنگلکاری صنعتی نیز در گروه توسعه و احیای جنگل‌های استان است، اظهار کرد: هدف از احیا، غنی سازی جنگلی، جنگلکاری به وسیله بذر و نهال و یا بذرکاری در داخل جنگل و حفره‌های کوچک، احیاء دانگهای تجدید نسل و جنگلکاری در قطعات کوچک و نقاط شهرستان‌های مینودشت، رامیان و علی آباد است.

به گفته وی گونه‌های تولیدی که در عرصه‌ها کشت می شود با توجه به شرایط اکولوژیکی عمدتا پهن برگ (حدود 75 درصد) مانند گونه‌های ون، افرا، شیردار، عرعر، اقاقیا، گیلامن وحشی، تلکا، پسته و نیز سوزنی برگان مانند گونه‌های سرو نقره‌ای، کاج سیاه، بروسیا و سایر گونه‌های سوزنی برگ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها